Agency red. pleit voor inclusiviteit en representatie in media

15-11-2023 (10:31) - Bureaus

Recentelijk heeft red. gesproken met Jan Magazine over het belang van inclusiviteit en representatie buiten de Pride-maand. Oprichter Indy Koele, een 26-jarige non-binaire persoon, heeft red. opgericht om queer en BIPOC-influencers te verbinden met merken en campagnes, met als doel een platform te bieden voor deze talenten.

Oprichter Indy Koele'Er wordt onderscheid gemaakt tussen talenten die niet binnen de witte, cis-gendered, heteronormatieve normen vallen’. Er zijn uitdagingen in gelijke representatie, waarbij BIPOC-creators gemiddeld 29% minder worden betaald dan hun witte collega's (MSL Study).

Dit is een onderwerp waar hun zich hard voor maakt, omdat iedereen eerlijk betaald zou moeten worden voor het werk dat zij leveren. Ondertussen vertegenwoordigt de agency 13 verschillende talenten, van TikTokkers tot DJ’s, artiesten en modellen.

Impact op de samenleving

Indy bekritiseert de monocultuur binnen veel (media)bedrijven en benadrukt het schadelijke effect hiervan op maatschappelijke representatie. Red. stelt dat inclusiviteit geen 'must' mag zijn om als bedrijf als divers te worden beschouwd, maar eerder een integraal onderdeel van de bedrijfscultuur. Het biedt ook ondersteuning aan bedrijven om campagnes op te zetten en de nadruk te leggen op het belang van diversiteit in denkwijze binnen teams. 


Media

Marketing

Economisch