Calamity Jane groeit en werkt aan rebranding NVDM en Stichting Media Campus

Calamity Jane groeit en werkt aan rebranding NVDM en Stichting Media Campus

14-11-2024 (16:40) - Bureaus

Calamity Jane groeit. Het bureau heeft haar team net uitgebreid met Nienke Eren (voorheen Fitzgerald, ACE), die aan de slag gaat als account/business director. Steeds meer bedrijven weten Calamity Jane te vinden. Zo werkte het bureau met succes voor zowel secretaressevereniging NVDM als Stichting Media Campus aan een (re)branding, die laat zien waar ze anno 2024 wél voor staan.

Geerke Catshoek, Calamity Jane: “Wij vinden het belangrijk om bij te dragen aan beeldvorming. Voor organisaties die inclusiviteit en vernieuwing uit willen stralen, lopen wij graag wat harder. Steeds meer merken zien in hoe belangrijk dat is, want steeds meer klanten weten ons te vinden.”

Nieuwe identiteit Media Campus NL

Vivian Opsteegh, Directeur Media Campus NL: “De nieuwe identiteit, ontworpen door het creatieve all-female team van Calamity Jane, is precies wat wij nodig hadden. Calamity Jane heeft onze kernwaarden prachtig weten te vertalen in kleuren en grafische elementen die zowel onze missie als energie uitstralen.” De vernieuwde uitstraling wordt de komende maanden stapsgewijs uitgerold.

Frisse koers voor NVDM

Calamity Jane ontwierp een strakke, moderne huisstijl en een gloednieuwe website voor NVDM. Met deze rebranding wil de secretaressevereniging onder leiding van voorzitter Jolanda Maasakkers het stereotiepe beeld van het vak achter zich laten: “Wij noemen onszelf liever ‘support professionals’ – omdat we managementteams ondersteunen op allerlei vlakken die essentieel zijn voor het succes van hun organisatie. De creatieve aanpak van Calamity Jane heeft ons een visuele identiteit gegeven met de juiste energie, die veel beter past bij wat we zijn.”

Credits

NVDM
Strategie en positionering: Kiona de Vries en Geerke Catshoek
Ux design: Flavia van Tilburg
Fotografie: Manon van der Zwaal
Producer: Lisa Hevel

Media Campus NL / MCNL
Strategie: Kevin Paro
Positionering: Kiona de Vries en Geerke Catshoek
Brand identity: Noortje Boer en Christina Pfeifer
 


Media

Marketing

Economisch