Candid neemt The Better Brands Practice over

Candid neemt The Better Brands Practice over

04-12-2024 (09:42) - Bureaus

Candid neemt communicatiebureau The Better Brands Practice over. Het bureau, opgericht door Julietta Dexter, sluit zich vanaf januari 2025 aan bij het internationale Brand Potential. Dexter zal daar ook de rol van CEO op zich nemen.

Door de overname versterkt Brand Potential zich op het gebied van merkadvies, merkidentiteit (design) en merkreputatiemanagement (PR), zowel lokaal als internationaal. Julietta volgt May Say op, de medeoprichter en voormalig CEO van Brand Potential die het bureau succesvol heeft laten groeien en in 2021 onderdeel maakte van het Candid-platform.

Sindsdien is Brand Potential uitgegroeid tot een internationaal bureau met meer dan 120 medewerkers en kantoren in Londen, Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen. Het bureau werkt nauw samen met klanten zoals Unilever, Albert Heijn, en LinkedIn.

Mary Say weet zeker dat Brand Potential een fantastische toekomst te wachten staat: "Het waren 15 fantastische en inspirerende jaren waarin we Brand Potential hebben opgebouwd, samen met Tom Lovett, Chris Molloy en iedereen die met ons heeft samengewerkt. Sinds we in 2021 onderdeel werden van het Candid platform, hebben zij onze ambities mogelijk gemaakt en ons fantastisch ondersteund. Maar er is nog zoveel meer mogelijk, en dit is het juiste moment om het stokje over te dragen."

Schat aan ervaring

Julietta Dexter brengt een schat aan ervaringmee in de communicatie- en marketingsector en werkte samen met toonaangevende merken en leiders. Ook zet zij zich in voor diverse zakelijke en goede doelen en is ze lid van de raad van bestuur van Northeastern University London. 

Dexter: "Ik kijk ernaar uit om samen te werken aan de kansen en uitdagingen die voor ons liggen, terwijl we verder bouwen in Europa, het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten. Het voelt ook goed dat de focus op purpose, die een rode draad in mijn carrière is geweest, hier wordt omarmd."

Geen veranderingen

Naast de aanstelling van Dexter blijft het leiderschapsteam ongewijzigd. Medeoprichter Chris Molloy blijft actief als Chief Growth Officer. Lenka Drablow, CFO van Houston - het PR-bureau dat in mei 2024 onderdeel werd van Brand Potential- wordt CFO van Brand Potential Group. Kate Hoare blijft Managing Director van Houston, Josh Hunt blijft Managing Director van Brand Potential Consultancy en Jos Govaart blijft Managing Director van Brand Potential Nederland en Coopr.

Rudiger Wanck bedankt oprichters Mary Say en Tom Lovett, die binnenkort ook zijn werk neerlegd, voor hun inzet: "Hun visie en toewijding hebben Brand Potential gemaakt tot het internationaal erkende bureau dat het nu is. Tegelijkertijd kijk ik uit naar de energie en nieuwe ideeën die het nieuwe leiderschapsteam zal brengen om onze ambitieuze groeiplannen waar te maken."


Media

Marketing

Economisch