DDB wint pitch duurzaamheidscampagne Unilever en WNF
16-10-2012 (08:14) - Bureaus
Dit voorjaar jaar sprak Frank Weijers, Chairman van Unilever Benelux, de ambitie uit om Nederland minder lang te laten douchen en minder warm te laten wassen en kondigde daarbij aan samen met WNF deze uitdaging aan te gaan. Door minder warm water te gebruiken, kan Nederland namelijk flink besparen – zowel op CO2-uitstoot als op het gezinsbudget. Samen met WNF werd een pitch uitgeschreven die uiteindelijk door DDB is gewonnen. Aan de pitch deed een aantal bureaus mee.
Ivo Roefs van DDB: ‘We zijn erg blij dat we deze pitch hebben gewonnen, vooral omdat het een campagne betreft waarmee we het daadwerkelijke gedrag van mensen willen beïnvloeden. Samen met WNF en Unilever hebben we een heel bijzondere aanpak ontwikkeld, waarvan we overtuigd zijn dat die het verschil gaat maken.
Naar verwachting zal de campagne midden 2013 van start gaan.