DEPT helpt Sumthing bij bouw digitaal platform

12-09-2023 (11:21) - Bureaus

Sumthing bouwt een platform waar bedrijven en mensen kunnen doneren aan natuurherstelprojecten en de resultaten op de voet volgen.

Het is daarmee de eerste organisatie die duurzaamheidsdoelen van bedrijven samenbrengt met die van natuurorganisaties door het effect van donaties aan te tonen. Digital agency en gecertificeerde B Corp, DEPT, helpt de start-up Sumthing pro-bono bij het ontwikkelen van het digitale platform.

Scrumteam

In de strijd tegen klimaatverandering en milieuproblemen investeren bedrijven aanzienlijke middelen in natuurherstel, zoals het opruimen van plastic en het planten van bomen. Toch blijft vaak onduidelijk hoe het geld precies terechtkomt, is de communicatie een grote uitdaging en blijft de betrokkenheid van medewerkers of klanten vaak steken. Met bewijs van de impact van geselecteerde natuurorganisaties, door Sumthing verzameld via bijvoorbeeld satellietbeelden, onderwatercamera’s en bodycams, worden de resultaten van de projecten heel tastbaar. Het bewijs kan vervolgens worden gevalideerd door geautomatiseerde algoritmes en AI. Dit is waar DEPT om de hoek komt kijken. De agency bouwt met een multi-disciplinair scrumteam aan onder andere de integratie en het bereikbaar maken van het bewijsmateriaal op het platform en in externe dashboards.

Beter milieu

Een bijdrage leveren aan een platform als Sumthing sluit aan bij de impactstrategie van de digital agency, die sinds 2021 B Corp gecertificeerd is en als missie heeft de beste agency van en voor de wereld te zijn. “DEPT heeft bijvoorbeeld als streven om onder andere 1% van de totale opbrengst via pro-bono te investeren in organisaties die een verschil maken. Op die manier draagt het werk voor andere organisaties bij aan positieve impact. Het was een no-brainer om in Sumthing te investeren door te helpen bij het bouwen van hun platform,” aldus Sandor Voordes, head of engineering van DEPT. “We zijn megatrots dat we hieraan mogen werken. Projecten als deze sluiten naadloos aan bij onze missie om technologie in te zetten voor een beter milieu en een eerlijkere maatschappij. Ook dat het bedrijf nét succesvol de eerste investeringsronde heeft afgerond en via het steward ownership-model werkt, maakt ons project voor Sumthing bijzonder,” volgens Lisette Halff, accountmanager bij DEPT.


Media

Marketing

Economisch