epidemie en qontent matters fuseren onder nieuwe naam ACT.agency

28-02-2023 (11:22) - Bureaus

Reclamebureau epidemie en contentbureau qontent matters maken vandaag bekend samen verder te gaan onder de naam ACT.agency. De dagelijkse leiding van het nieuwe bureau is in handen van managing director Kiki Maaskant.

Maaskant treedt daarnaast toe als partner bij ACT.agency, dat verder bestaat uit epidemie-oprichters Michiel Klein Schiphorst en Leon Stedehouder en qontent matters-oprichters Robin van Polen en Danijel Dercksen.

Vanuit het nieuwe kantoor aan de Houthavens in Amsterdam werken inmiddels 24 mensen samen op accounts van onder andere T-Mobile Group, BaByliss, Lassie, WereldOuders en Vemedia Group (o.a. Dagravit, Valdispert, Tigerbalm en Roter).

Advertising en content samen onder één dak

De samenwerking van epidemie en qontent matters moet de gezamenlijke ontwikkeling accelereren. Michiel Klein Schiphorst: “Als ACT.agency bieden we als een van de weinige, onafhankelijke bureaus van Nederland, een model voor advertising en content samen. In plaats van dat adverteerders een mix van bureaus moeten zoeken om een geïntegreerde campagne te ontwikkelen, vinden ze bij ACT.agency alles in één huis. Onze werkwijze noemen we ACT.vertising en deze kenmerkt zich door de ervaring van een reclamebureau te mixen met de mentaliteit van een always-on contentbureau. Daarmee zorgen we voor een effectief, relevant en consistent merkverhaal over alle kanalen.”

Van stagiaire naar partner

Kiki Maaskant heeft een belangrijke rol gespeeld in de fusie van beide bedrijven. Maaskant is achttien jaar geleden begonnen als stagiaire bij epidemie. Na haar studie vervulde Maaskant verschillende managementfuncties binnen onder meer Talpa Network. Naast de aansturing van verschillende salesteams, heeft zij grote strategische samenwerkingen opgezet met Heineken, bol.com, Jumbo, NOC*NSF en TOTO. In 2021 stapte Maaskant over naar qontent matters om de rol van Client Service Director in te vullen. Een jaar later is zij aangesteld als Managing Director. Maaskant heeft vervolgens de eerste gesprekken over de fusie geïnitieerd.

Lees ook het interview met Kiki Maaskant in de serie Female Agency Leaders van Fonk magazine dat vandaag live is gegaan.

Eerste vruchten zijn geplukt

Kiki Maaskant over de fusie: “Door de creatieve en strategische kracht van epidemie te bundelen met de digitale kennis van qontent matters, hebben we een bureau gecreëerd dat in staat is om elke dag middelen en kanaal onafhankelijke producties tot leven te brengen. Inmiddels zitten we op een mooie, nieuwe plek en de sfeer is goed. Dat onze klanten de fusie als een mooie stap zien én onze geïntegreerde aanpak aanslaat bij zowel hen, als in pitches, is natuurlijk extra prettig! Het spreekt voor zich dat ik enorm uitkijk naar wat de toekomst ons nog gaat brengen.”

Robin van Polen wordt binnen het nieuwe bureau verantwoordelijk voor de groei van het bedrijf. Leon Stedehouder en Michiel Klein Schiphorst vormen de Creatieve Directie. Danijel Dercksen krijgt een nieuwe functie als  Digital Director en wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van digitale strategieën.

Over ACT.agency

ACT.agency staat voor Advertising and Content Together en het bureau gelooft dat advertising en content via een geïntegreerde aanpak ontwikkeld moeten worden. Met de ACT.vertising aanpak zorgt het ervoor dat merken zich strategisch en creatief onderscheiden, always-on communiceren en zo consistent blijven communiceren op de lange én korte termijn. In het hoofdkantoor in de Amsterdamse Houthavens werken inmiddels 24 mensen op accounts van onder andere T-Mobile, Lassie, WereldOuders, BaByliss en Vemedia Group (o.a. Dagravit, Valdispert, Tigerbalm). 
 


Media

Marketing

Economisch