HALAL krijgt nieuwe naam: 100%
HALAL heette eerst 10 jaar 100% HALAL, daarna HALAL en gaat voortaan door het leven als 100%. Tijden zijn aan het veranderen en de huidige tijdgeest vraagt om een nieuwe naam.
Het onafhankelijke film- en fotografieproductiebedrijf heeft de afgelopen twee decennia zowel in Nederland als op internationaal vlak naam gemaakt, met een oeuvre bestaande uit bekroonde documentaires als King of the Cruise, speelfilms als Prins, en series als New Kids. Ook verdiende HALAL haar strepen met grensverleggend en prijswinnend commercieel werk voor merken als Nike, adidas, CASETiFY, Gentle Monster en G-Star. HALAL heeft er nooit voor teruggedeinsd om te schuren en creatieve en maatschappelijke grenzen te verleggen en dat zal 100% blijven doen.
Cultural appropriation
“Toen we in 2005 de naam 100% HALAL bedachten, stond de naam voor ons voor excellentie en toewijding aan alles wat we doen. De laatste 19 jaar is de wereld veranderd en wijzelf ook. We begrijpen dat de naam HALAL vragen kan oproepen en voor verwarring kan zorgen. Cultural appropriation was niet iets waar we ons bewust van waren en voortschrijdend inzicht is iets dat ons allemaal raakt. We vinden het belangrijk om daarnaar te handelen en tijd om onze naam te veranderen. De nieuwe naam 100% reflecteert wat wij zijn: een broedplaats voor creatieven in film en fotografie, met 100% focus op ‘craft’. We zien elk project als een kans om te groeien en een blijvende impact achter te laten op de popcultuur. Kortom: hetzelfde bedrijf, maar met een nieuwe naam.”, zegt Gijs Determeijer, Partner en Executive Producer van 100%.
Olivia Sophie van Leeuwen, Partner, Managing Director en Documentary Producer van 100%: “100% is een krachtige weerspiegeling van waar ons bedrijf en onze mensen voor staan. Voor ons is 100% niet alleen een uitdrukking, het is onze mentaliteit als makers. Onze toewijding aan onze kernwaarden verandert niet. We blijven ons kwetsbaar opstellen, zullen grenzen verleggen, onszelf weer transformeren en vooral 100% eigen blijven in alles wat we doen en maken.”
Nieuwe visuele identiteit
De herpositionering omvat naast de naamsverandering de lancering van een nieuwe website, 100prcnt.film, evenals de introductie van een nieuw logo, ident, branding en merchandise. Deze zijn ontworpen door in-house Art Director Yinchel Fyon Tang, in samenwerking met designstudio 27-b. De website is ontwikkeld door Joes Koppers bij Use Media, en het project is begeleid door 100%’s producer Charlotte Brugman.
Over 100%
100% is een award-winning en cutting-edge film- en fotografieproductiebedrijf gevestigd in Amsterdam. 100% is opgedeeld in een commercial, fotografie, scripted en non-scripted afdeling en representeert een internationaal roster van multidisciplinair talent. Het werk is te zien op internationale streamers, publieke omroepen, festivals en maakt deel uit van prestigieuze internationale competities. Met de Producers Award in Cannes van de YDA-jury wordt 100% internationaal erkend als een van de beste filmproductiehuizen in Europa. 100% werkt aan wereldwijde campagnes voor merken als Nike, adidas, CASETiFY, Gentle Monster en vele anderen.