House of Inclusion haalt investeerder Wouter Glaser aan boord

House of Inclusion haalt investeerder Wouter Glaser aan boord

02-07-2024 (07:00) - Bureaus

House of Inclusion heeft Wouter Glaser als partner aan boord gehaald. Met deze investering zet het consultancybureau, een belangrijke stap in haar missie om diversiteit en inclusie meer mainstream te maken in Nederland en daarbuiten. Met de betrokkenheid van Glaser gaan ze de toekomstige groei versnellen.

House of Inclusion richt zich op het bieden van trainingen, workshops en advies aan bedrijven die hun diversiteit- en inclusie-strategieën willen verbeteren. Dat doen ze sinds hun oprichting eerder dit jaar al voor merken zoals C&A, Vinted en op internationaal vlak voor Marriott. House of Inclusion gelooft dat echte verandering begint met bewustwording en educatie, en dat deze inspanningen leiden tot een meer rechtvaardige en betere werkomgeving.

39% winstgevender

"Al sinds jongs af aan sta ik achter een wereld van gelijke kansen. Het is heel pijnlijk om te zien dat niet iedereen die gelijke kansen kan krijgen doordat ze van de norm afwijken, bijvoorbeeld door gender, culturele achtergrond of geaardheid," zegt Wouter Glaser. "Het bedrijfsleven is bij uitstek de plek om verandering door te voeren en te stimuleren. Volgens recent onderzoek van van McKinsey is het zelfs zo dat bedrijven die investeren in een inclusieve cultuur beter in staat zijn om innovatieve oplossingen te ontwikkelen, talent aan te trekken en te behouden. en Uiteindelijk zijn zij maar liefst 39% winstgevender dan bedrijven die dat niet doen."

"Met Wouter Glaser aan boord kunnen we onze impact vergroten en onze visie op een inclusieve toekomst versnellen,” zegt Danielle Jiskoot, Founder van House of Inclusion. “Wouters investering stelt ons in staat om onze programma's verder uit te breiden en meer bedrijven te bereiken. "We zijn heel blij om samen te werken met iemand die onze waarden deelt en vastberaden is om diversiteit en inclusie op de voorgrond van het bedrijfsleven te plaatsen."
 


Media

Marketing

Economisch