Huisstijl Nationale Opera & Ballet gepresenteerd

18-02-2014 (08:28) - Bureaus

Gisteravond is de nieuwe website van Nationale Opera & Ballet live gegaan. Tam Tam is verantwoordelijk voor de geheel nieuwe website van de gefuseerde instelling, ontstaan uit De Nederlandse Opera, Het Nationale Ballet en Het Muziektheater Amsterdam. Fotografe Robin de Puy, fotografenduo Petrovsky & Ramone en ontwerpbureau Lesley Moore werkten mee aan de verdere huisstijl en campagne van het NO&B.
 
De nieuwe naam ‘Nationale Opera & Ballet’ moet duidelijk maken wat er op het podium staat. De opera, ballet en huis vormen hierdoor één logisch geheel. Dit moest ook terugkomen in hun online kanaal, wat tegelijk hun primaire sales kanaal moet gaan worden.
 
Het design van de website is heel visueel en interactief. Langzaam bewegende beelden van de voorstellingen die op het podium staan, zodat je meteen een mooie sfeerimpressie krijgt. Onderin een duidelijke navigatie, waardoor je snel tickets kunt kopen voor desbetreffende voorstelling. Daarnaast een overzichtelijke kalender waar je op een makkelijke manier doorheen navigeert en toegang krijgt tot de juiste informatie. 
 
Doelstelling vanuit NO&B is ook om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Het ontwerp omvat dan ook waar mogelijk bewegend beeld om de dynamiek en van de twee kunstvormen te onderstrepen. Het concept: ‘Superieure eenvoud’ komt tot uiting door de sobere, bijna kale vertaling van de identiteit in combinatie met de rijkheid aan beeld en interactie. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch