JAMJAM en Adidas gaan Old Skool

29-05-2008 (14:29) - Bureaus

‘Old Skool’ in een nieuwe stijl. De Adidas Originals-lijn brengt sneakers, kleding en accessoires geïnspireerd op items uit de rijke Adidas-historie. De nieuwe geïntegreerde campagne voor Adidas Originals en winkelketen Men at Work sluit hierbij aan en brengt het ‘old skool’ spel 'Snake' in een ge-update Adidas-versie. Adidas Sneaker Snake is online te spelen op www.menatwork.eu of www.footwork.eu, en daarnaast downloadbaar voor de mobiel. In het spel vormt de bekende 3-streep de staart van de snake en de schoen de kop. Hierdoor is Sneaker Snake 1 op 1 merk communicatie. Twee weken lang winnen de deelnemers met de hoogste dagscore een paar Adidas-sneakers naar keuze. Het spel is aan het einde van de online game als mobiele doorvertaling te downloaden. Een e-flyer naar alle Men at Work-members zorgde voor een snelle kwalitatieve verspreiding van het spel. Na twee speldagen is het spel al 20.000 keer gespeeld.

Wegwijzer

Tegelijkertijd wordt het spel en de vormgeving optimaal doorvertaald in de winkel. Zo vormt de snake als vloersticker van 15 meter lang een wegwijzer naar het footwear gedeelte en zorgt de Snake-display dat de schoenen in de winkel binnen het concept gepresenteerd worden. De campagne loopt nog tot zondag 8 juni. Aan de campagne werkten JAMJAM creative marketing dept. (Concept, strategie en art direction), Studio Brandsma (Design), Webheads (Development & hosting) en The Saints (mobile game) mee.

Media

Marketing

Economisch