Just Another Media Company neemt meerderheidsbelang in DARUM

Just Another Media Company neemt meerderheidsbelang in DARUM

21-07-2022 (10:01) - Bureaus

Social media publisher en e-commerce bedrijf DARUM is voor 51% in handen gekomen van Just Another Media Company (JAMC).
 
DARUM was eerder al strategisch partner van Just Another Network - het jongerennetwerk van JAMC. Met de overname wil JAMC zich verder versterken in de voor adverteerders belangrijke doelgroep shoppers/vrouwen tussen de 25-34 jaar. Ook vergroot JAMC haar omzet en positie op e-commerce vlak, want DARUM verdient haar geld voornamelijk met de verkoop van producten via de eigen webwinkel en licentiedeals (onder andere Dekbed Discounter).
 

DARUM

DARUM is met opgeteld meer dan 750.000 followers op Facebook en Instagram een social media fenomeen. DARUM publiceert dagelijks herkenbare, grappige en prikkelende quotes/teksten. Over haar bereik verkoopt DARUM fun producten via haar webshop. Met deze aankoop vergroot JAMC niet alleen haar bereik, maar verstrekt ook haar e-commerce propositie. En met oprichter Dennis Gerritsen wordt creatieve denkkracht aan de kern van het bedrijf toegevoegd.
 
Dennis Gerritsen, founder DARUM: "Ik was met DARUM al strategisch partner van Just Another Network en werkte al nauw samen met de organisatie. Vanuit die samenwerking werd duidelijk dat door samen te gaan we nog harder kunnen groeien. Ook voelde het voor mij, na 7 jaar vooral solo te hebben gevlogen, tijd om een nieuwe fase in te gaan. Door onderdeel van het jongerennetwerk van JAMC te worden gaan zich nieuwe zakelijke kansen aandienen. Sowieso is het leuk en inspirerend om met andere platforms en makers onder één dak samen te werken."
 
Publishing Director, Fares Masharawi: "Met de komst van DARUM vergroten we ons bereik flink binnen de vrouwen doelgroep; we hebben de ambitie om met ons netwerk volledige dekking in generatie Y en Z te bewerkstelligen. Het gaat trouwens niet alleen om bereik, maar zeker ook om de creativiteit en het ondernemerschap van Dennis zijn goed voor ons hele netwerk. Samen gaan we DARUM verder uitbreiden en bouwen aan nieuwe (business)modellen."
 
Michel Palmen, Agency Director: "DARUM lijkt op RUMAG, ook onderdeel van ons netwerk, maar bedient een wat bredere doelgroep. Een doelgroep echter waar veel van onze adverteerders vraag naar hebben. In onze strategische samenwerking hebben we de commerciële waarde van DARUM leren kennen. Creativiteit en innovatie staan in het hart van het bedrijf en komen samen in de persoon van Dennis Gerritsen."

Media

Marketing

Economisch