McApp uit de koker van Tribal DDB Amsterdam
14-08-2013 (08:00) - Bureaus
Gisteren lanceerde McDonald’s zijn nieuwe marketing App, ontwikkeld door Tribal DDB Amsterdam. De huidige mobile App, die inmiddels al meer dan 1 miljoen keer is gedownload, is geheel vernieuwd en opgebouwd tot een ‘mobile marketing programma’. De bestaande key features van de eerdere versie van de App, zoals de Restaurant Finder en de Bestellijst, zijn geoptimaliseerd.
‘Met de vernieuwde App kunnen onze gasten nu nog eenvoudiger het dichtstbijzijnde restaurant vinden en het biedt uitgebreide informatie over onze producten’, vertelt Debbie de Wagenaar, Directeur Corporate Communicatie bij McDonald’s Nederland.
Daarnaast maakt de App nu gebruik van behavioral targeting. ‘Dat betekent dat de vernieuwde App gepersonaliseerde aanbiedingen laat zien op basis van de persoonlijke voorkeuren en het gedrag van de gebruiker, de locatie en het weer. Zo kunnen onze gasten eenvoudiger bij hun favoriete voordeelbonnen die precies zijn afgestemd op hun persoonlijk wensen.’
Bureau: Tribal DDB Amsterdam
Strategie/Analytics: Niels Bellaar, Steve Griffiths, Rishi Bughwansing (Databay)
Design Director: Robbin Cenijn
Designer: Jenny Johannesson
Client Services Director: Alewijn Dekker
Project Director: Leon Snelleman
User Experience Design: David Vogel, Joeri Kiekebosch
Content App: Communiq
Productiemaatschappij: Elements Interactive