&MediaGroup gaat verder als AndAgencyAmsterdam
&MediaGroup lanceert een nieuw hoofdstuk met een nieuwe naam AndAgencyAmsterdam. Om de focus te versterken, is vorig jaar de formattak &.format afgestoten. Met de huidige rebranding is de organisatiestructuur van de overige drie verschillende bv’s - &MediaGroup, &.agency, en &.talent - samengevoegd tot één entiteit: AndAgencyAmsterdam. "Dit is niet alleen een naamswijziging, maar een belofte aan onze klanten om altijd voorop te lopen met innovatie en integriteit."
V.l.n.r. Sophie van der Schaft en Britt Hogenhuis
AndAgencyAmsterdam werd in 2018 opgericht als &.agency door Sophie van der Schaft en Britt Hogenhuis, twee ondernemers met ieder meer dan veertien jaar ervaring in influencer marketing, die elkaar ontmoetten bij hun vorige werkgever. Met de ambitie om een invloedrijk influencer marketingbureau in Amsterdam te starten, brachten zij door hun gecombineerde expertise en netwerk al snel succes met grote klanten als L'Oréal en Bunq. De groei leidde tot de oprichting van aanvullende diensten, zoals &.talent en &.formats, waarmee de basis werd gelegd voor het latere &MediaGroup, nu AndAgencyAmsterdam.
Waarde van focus
De grootste les voor AndAgencyAmsterdam door de jaren heen is de waarde van focus. Om deze focus te versterken, heeft het bureau vorig jaar besloten om de formattak &.format af te stoten. Nu met deze rebranding is de organisatiestructuur verfijnd door de overige drie verschillende bv’s - &MediaGroup, &.agency, en &.talent - samen te voegen tot één entiteit: AndAgencyAmsterdam. Dit versterkt de kernspecialismen van het bureau en verenigt de capaciteiten binnen drie geïntegreerde afdelingen: Creative, Measure, en Talent. Deze strategische keuze werd onderstreept door de introductie van 'ROInfluence', een door het bureau ontwikkelde tool die de impact van influencer campagnes kwantificeert, wat het bureau een voorsprong geeft in data-gedreven marketing.
Belofte
Britt: "We gaan terug naar onze roots maar met een nieuwe jas." "Dit is niet alleen een naamswijziging, maar een belofte aan onze klanten om altijd voorop te lopen met innovatie en integriteit." vervolgt Sophie. De nieuwe positionering legt nadruk op hun holistische benadering en de langetermijnrelaties met merken als L’Oréal, Unilever, bol, Amazon Prime Video, VanHaren, A Brand New Day, PUMA en LVMH.