Nieuwe Creative Directors DDB
28-01-2014 (10:44) - Bureaus
DDB & Tribal Amsterdam heeft Menno Schipper en Nils Taildeman aangesteld als Creative Directors. Het creatief team, dat ruim 5 jaar bij het bureau in dienst is, versterkt het creatieve directie team dat momenteel bestaat uit Joris Kuijpers, Dylan de Backer, Bart Mol en Pol Hoenderboom. De Brit Mark Chalmers verlaat het bureau na een half jaar.
Ivo Roefs over de benoeming: 'Menno en Nils hebben de afgelopen jaren bewezen niet alleen goed te zijn in above the line, maar ook gevoel te hebben voor geïntegreerde campagnes met een digitaal hart. In 2013 hebben we er een flink aantal nieuwe klanten bij gekregen, zoals TomTom, C&A en adidas, teveel klanten voor de 4-koppige creatieve directie om te overzien. De promotie van Menno & Nils was nodig maar ook meer dan logisch. Daarnaast vinden we het bij DDB & Tribal Amsterdam belangrijk dat talent zich kan blijven door ontwikkelen.'
Schipper & Taildeman zullen eindverantwoordelijk zijn op Nuon/Vattenfall, Mammoet, Chocomel, Verbond van Verzekeraars en InShared. Voor die laatste hebben de mannen met hun werk vorig jaar nog een zilveren ADCN Lamp en 3 keer zilver bij Eurobest ontvangen.