Olli aan de haal met Gouden Loeki
20-12-2013 (00:00) - Bureaus
De 19e Ster Gouden Loeki is gewonnen door ‘Olli’ van a.s.r. en bureau John Doe.
Verzekeraar a.s.r. was in het afgelopen voetbalseizoen hoofdsponsor van Feyenoord en gunde Diergaarde Blijdorp een deel van dat seizoen de plek van hoofdsponsor op het voetbalshirt. Het is de eerste keer dat a.s.r. de Ster Gouden Loeki wint. De adverteerder en het bureau ontvingen de prijs uit handen van Arian Buurman, algemeen directeur Ster.
Arian Buurman: ‘Deze commercial bevat veel elementen die het vaak goed doen in commercials: humor, kinderen en dieren. Dit blijkt uit onderzoek, maar ook zeker uit de genomineerden voor de Ster Gouden Loeki van 2013 én de winnaars van de afgelopen jaren.’
Andere kanshebbers van dit jaar waren onder meer de campagne met het hondje van Volkswagen (DDB & Tribal) en de campagne met de baby van Gamma (TBWA\Neboko).
Eerdere Ster Gouden Loeki winnaars waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010) en T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011). In 2012 was ‘Lekker lang bellen’ van Telfort de grote winnaar.
Er is tijdens de liveshow massaal via sms en telefoon gestemd op de vijf finalisten van 2013. De opbrengsten van de stemmen doneert Ster aan de Serious Request-actie van 3FM. Het bedrag wordt vrijdagmiddag 20 december bekendgemaakt.