Organisatie tevreden met 11de Dutch Design Week

29-10-2012 (08:29) - Bureaus

De Dutch Design Week – die gisteren werd afgesloten - beleefde volgens de organisatie een bijzonder geslaagde elfde editie. In het programma was een prominente rol weggelegd voor experimenteel ontwerp. Co-creatie en duurzaamheid waren daarbij de meest opvallende trends. De ontwerpwereld, maar ook het bedrijfsleven en de media wisten elkaar te midden van het overweldigende aanbod goed te vinden. Op de laatste dag concludeert de organisatie op basis van steekproeven dat het evenement in negen dagen meer dan 200.000 bezoekers heeft getrokken.
 
Dutch Design Week heeft traditioneel veel aandacht voor innovatie en experiment. Dit jaar waren met name co-creatie en duurzaamheid de meest opvallende trends. Door de krachten te bundelden in collectieven, wisten veel ontwerpers tijdens Dutch Design Week tot in het oog springende presentaties te komen. Opvallend in die setting was dat ook het publiek vaak actief werd betrokken in het proces. 

Gedurende de week toonden binnen- en buitenlandse media zich betrokken en onder de indruk. Ook aanwezige collega-designweken – uit onder meer Belgrado, Helsinki, Istanbul, Kaapstad en München – waren vol lof. Zij omschreven het evenement als ongelooflijk veelzijdig en bijzonder indrukwekkend. Eindhoven is volgens velen een voorbeeld voor de wereld; en DDW zet zonder enige twijfel de toon. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch