Revitaliseert RA*W reclamevak?
16-01-2015 (07:29) - Bureaus
RA*W wil de reclame-industrie met de neus op de feiten drukken. Talentontwikkeling moet in 2015 (weer) bij elk bureau een prioriteit worden.
Een van de nieuwe initiatieven is een mentorship-programma. RA*W Mentorship heeft als doel ieder talent van een waardevolle mentor te kunnen voorzien. RA*W faciliteert met dit programma ‘groei dankzij de ervaring van de ander’ door seniors aan juniors te koppelen. Voor de pilot zijn tien Nederlandse en internationale seniors geselecteerd, uit zowel de strategie, productie, account als creatie-hoek.
Op basis van profielen en doelen worden de mentoren en mentees door RA*W aan elkaar gekoppeld. Jonge talenten kunnen zich nu opgeven voor het RA*W Mentorship. Seniors die in de toekomst mentor willen worden kunnen zich ook aanmelden. Beide door te mailen naar mentorship@rawadvertisers.com.
Een andere manier waarop bureaus de ontwikkeling van hun talent kunnen ondersteunen, is door ze naar het jaarlijkse Festival of Creativity in Cannes te sturen voor kennis&inspiratie-injectie. Dit jaar wil RA*W meer bureaus stimuleren hun eigen juniors te sturen en zal daarnaast ook weer met 30 RA*W Reporters het creatieve festival bezoeken. Aanmelden voor RA*WxCannesLions kan vanaf nu via Facebook.
Naast nieuwe initiatieven voor jong werkend reclametalent, houdt RA*W zich ook bezig met toekomstig reclametalent. RA*W University, het kleine broertje van RA*W, richt zich speciaal op studenten. In 2015 gaat RA*W University door met sessies organiseren voor studenten, en ze de verdieping bieden die studenten in de collegezaal niet krijgen.