SAN adopteert New Kids on the Block

08-01-2015 (10:24) - Bureaus

In 2013 namen Brand & Business Architects (B&BA) en fonk gezamenlijk het initiatief voor New Kids on the Block. Doel voor het in leven roepen van deze prijs was het genereren van extra aandacht en belangstelling voor de nieuwe generatie bureaus op het gebied van digital, design, marketing, reclame en pr.
 
Op dinsdagavond 6 januari kwamen de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN), B&BA en fonk overeen dat de New Kids on the Block verkiezing vanaf 2015 voortgezet zal worden onder de vleugels van de SAN.
 
De SAN omarmt het bestaande juryproces (consideration list, longlist, shortlist en presentaties voor vak- & publieksjury) en zal met name de publieksjury extra gewicht geven door afvaardiging van circa 50 SAN-juryleden naar de finale jureringsronde die dit jaar op 29 april plaats zal vinden bij BBA in Vreeland. Na afloop van deze bijeenkomst zullen de 3 finalisten bekend worden gemaakt. De uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt bij het SAN-Gala dat op 28 mei in Studio 21 in Hilversum plaats zal vinden. Het winnende team ontvangt dan uit handen van New Kids oprichters Rob Benjamens (BBA) en Nicolette Hulsebos (fonk) een speciaal voor dit initiatief in het leven geroepen Accent. 
 
BBA en fonk zullen de komende 5 jaar actief bij de New Kids on the Block verkiezing betrokken blijven. Beide nemen actief deel aan het samenstellen van de consideration list en het juryproces. fonk blijft bovendien betrokken als mediapartner.
 
Rob Benjamens (B&BA): ‘Ik ben oprecht blij dat ons initiatief in vruchtbare bodem terecht is gekomen. Het is juist in een tijd als deze belangrijk dat de nieuwe generatie bureaus volop in de belangstelling van de opdrachtgevers blijft staan. Nu de SAN zich over de New Kids on the Block zal ontfermen, wordt die broodnodige aandacht op de lange termijn gewaarborgd.’
 
Paul Geraeds (voorzitter SAN): ‘Vanuit de SAN is, nu meer dan ooit, het stimuleren van jong talent een must. We zijn enorm trots dat de SAN het prachtige initiatief  'New Kids on the Block' heeft mogen adopteren en danken BBA en fonk voor het vertrouwen. Hiermee geven we samen de ruimte aan jonge bureaus om zich aan adverteerders te presenteren, maar vooral ook aan de adverteerders om kennis te maken met de nieuwste initiatieven op het marcom vak. Want laten we eerlijk zijn; daar gebeurt het. Ons vak wordt steeds meer van onderaf opnieuw uitgevonden.'
 
Nicolette Hulsebos (hoofdredacteur fonk): ‘Dit is een goede ontwikkeling voor het vak en in het bijzonder voor jonge bureaus die hun kop boven het maaiveld durven uit te steken. Bovendien doet het me veel plezier ook de komende jaren zeer nauw betrokken te blijven bij de samenstelling van de consideration list, het juryproces, en de prijsuitreiking.’
foto: v.l.n.r Nicolette Hulsebos (hoofdredacteur fonk), Rob Benjamens (partner B&BA), Paul Geraeds (voorzitter Stichting Adverteerdersjury Nederland)
 
Meer over de New Kids 2015 verkiezing en het juryproces in fonk magazine 147 (verschijnt 23 januari aanstaande).
 

 


Reacties

TOP! Gefeliciteerd en een mooie vernieuwing in prijzenland.
Rik Heijmen @ 08-01-2015 11:04 uur

Media

Marketing

Economisch