Springbok en Dawn bundelen krachten om missiegedreven groei te realiseren

08-03-2022 (08:32) - Bureaus

Het internationale digitale bedrijf Springbok en het Amsterdamse creatieve en strategische bureau Dawn gaan voortaan samen verder. Hun CEO’s omschrijven de fusie als een breuk met de traditionele vorm van bureau consolidatie. De individuele agency-merken blijven behouden, maar het zal fuseren tot een naar eigen zeggen ‘nieuw soort bureau dat marketing voor merken uit de 21ste eeuw opnieuw uitvindt’.
 
De nieuwe organisatie zal met haar ruim 300 werknemers een groeiend aantal internationale klanten bedienen op het gebied van merkstrategie, creativiteit, data en technologie om zo de kracht van digitale transformatie te combineren met waarden transformatie en op die manier positieve verandering stimuleren.
 
De afgelopen twee jaar toonde Springbok een indrukwekkende groei. Eind 2020 ging het bedrijf samen met Adeptiv om een nieuwe competitieve benchmark te vormen. Springbok veroverde een steeds steviger wordende positie en de lijst met internationale klanten blijft gestaag groeien, van Rituals en Renault tot T-Mobile.
 
Sinds haar oprichting in 2008 richt Dawn zich op merkstrategie, identity en campaigning voor merken zoals Triodos Bank, StepStone, Grolsch, ARTIS, LeasePlan en Greenpeace vanuit het idee van missiegedreven groei. Daarbij richten zij zich niet alleen op merkwaarde en commercieel succes, maar ook op positieve impact op de samenleving.
 
De nieuwe combinatie hanteert als motto: niet meer, maar beter. Betere service, betere kwaliteit, betere resultaten - om zo te bewijzen dat wat goed is voor de samenleving, ook goed is voor het bedrijfsleven.
 
Kim Verhaeghen, CEO en medeoprichter van Springbok, zegt: ‘Soms zijn dingen groter dan jezelf. Het samengaan van Dawn en Springbok voelt alsof het voorbestemd was. Samen zijn we in staat om een bureau te creëren met de kracht om merken, bedrijven en de maatschappij te herdefiniëren naar een positieve toekomst. We willen verantwoordelijkheid nemen en een leidende rol spelen om ons vak, en zelfs onze branche, opnieuw uit te vinden. Samen willen we een magneet worden voor talenten en merken die de ambitie hebben om de toekomst opnieuw vorm te geven voor de komende generaties.’
 

Inge Ligthart, CEO van Dawn, vult aan: ‘Dawn heeft een jarenlange reputatie op het gebied van missiegedreven merkstrategie en creativiteit die de bedrijven waarmee we samenwerken een flinke boost geven. Samen met Springbok tillen we die missie naar een hoger niveau. We willen het verschil maken in een wereld waarin technologie haar betrouwbaarheid moet bewijzen en merken de samenleving op een nieuwe manier moeten benaderen. Het gaat niet per se om het verbeteren van de wereld, het gaat er vooral om de wereld geen schade toe te brengen. Zijn we er al? Nee. Maar dit is onze belofte aan onszelf, onze mensen en onze klanten. We gaan niet voor de snelle commerciële winst. We gaan voor de lange termijn winst, op elk vlak. Dat is waar missiegedreven voor staat.’ 


Media

Marketing

Economisch