Thonik ontwerpt logo Partij voor de Dieren
03-02-2015 (06:30) - Bureaus
De Partij voor de Dieren heeft vanaf een nieuw logo met een vlinder als beeldmerk. Ontwerpbureau Thonik heeft het logo ontwikkeld.
Het oude logo, het beeld van een koe, deed dienst sinds 2006. De voorloper daarvan was een koe bij de interruptiemicrofoon in de Tweede Kamer. Bij de ontwikkeling van het nieuwe logo is gekozen voor een beeld dat de breedte van de Partij voor de Dieren symboliseert.
Naast de vlinder -het basislogo- zijn er twee ondersteunende beelden die kunnen worden ingezet bij campagnes die specifiek vóór of tégen iets pleiten. De ondersteunende beelden zijn een hartje en een kruisje, vormen waaruit ook het nieuwe beeldmerk is opgebouwd.
In de verkiezingscampagne voor Provinciale Staten en Waterschappen wordt het nieuwe logo geïntroduceerd. De campagneposter ‘Hou vast aan je idealen’ en flyers zijn in de nieuwe stijl vormgegeven. In de loop van de week worden alle overige uitingen van de partij omgezet naar de nieuwe huisstijl.