Valsplat neemt neuromarketingbureau Braingineers over
Valsplat neemt Braingineers over, bekend om neuromarketingtechnologie, zoals eye-tracking en EEG-metingen. Hiermee versterkt het strategisch ontwerp- en onderzoeksbureau haar positie in UX research en biedt klanten toegang tot de nieuwste neurotechnieken, van behoefteonderzoek tot conversie-optimalisatie.
"Deze overname past bij de missie van Valsplat om de digitale wereld menselijker te maken", zegt Nils van den Broek, co-founder van Valsplat. "We werken aan digitale oplossingen die toegankelijk zijn voor iedereen en optimaal aansluiten bij de behoeften van de doelgroep."
Neurodata
UX Research draait om het begrijpen consumentengedrag en klantenervaringen met digitale producten. Dankzij de expertise van Braingineers worden naast kijk- en klikgedrag ook neurodata uit EEG-metingen geanalyseerd. Zelfontwikkelde AI-modellen vertalen deze data naar inzichten over onbewuste en emotionele ervaringen van gebruikers. Dit zorgt voor een beter begrip van hoe digitale producten intuïtiever en gebruiksvriendelijker kunnen worden.
Het neurolab van Braingineers verhuist naar Happy Labs, de onderzoekslocatie van Valsplat in Amsterdam. Dit maakt neuromarketingonderzoek toegankelijker dan ooit. Organisaties kunnen bij Happy Labs binnenkort zelf aan de slag met Neuro UX Research.
Samen sterker
Met deze overname telt de combinatie bijna 60 medewerkers, verdeeld over locaties in Amsterdam en Nieuwersluis. Max van Kaathoven, founder van Braingineers, ziet veel kansen: "Valsplat is een gevestigde naam en de klik was er meteen. Bovendien kwamen we elkaar al bij klanten als Albert Heijn, Odido en Achmea tegen. Samen kunnen we onze klanten nog beter helpen, van behoefteonderzoek, product- en service design tot aan conversie optimalisatie."