Wat brengt Cannes 2008? Een vooruitblik

12-06-2008 (11:47) - Bureaus

Volgende week is het dan eindelijk weer zover, het jaarlijkse netwerk-, prijzen-, prosecco-, dure terrasjes- en reclamefestijn dat voluit de naam  ‘55th International Advertising Festival Cannes’ draagt. Ook ‘s lands grootste bureaus en het talent om in de gaten te houden zakken vanaf zondag aanstaande weer naar de azuurblauwe kust van de Zuid-Franse stad af om te hopen op een Leeuw of te toasten op het zoveelste feestje op een strand op bij een hotel. Ook ReclameWeek.nl, iM Powered by RW en eYe reizen dit jaar samen met mannenglossy GEORGE naar Cannes. Vanaf woensdag 18 juni kan de chique stad zich opmaken voor RW-verslaggevers Jaap Bartelds en Bart Remmers.

Badslippers
De twee mannen struinen over de croisette en trekken aan de tuxedo-jasjes van de grote reclamebobo’s. Ze laven zich aan de gratis alcohol en werpen hun kritische blik op de meest happening en hippe partijtjes. Maar het belangrijkste: ze houden met een precies oog de winnaars en verliezers aan de gaten en staan in nauw contact met alle Nederlandse juryleden. Martijn Sengers (Euro RSCG 4D), Mischa Schreuder (2008), Aad Kuijper (Alfred), Raymond van Schaik (ETCETERA) en Rob Severein (&KoenseSeverein) delen hun badslippers met ons. Hoopt RW. Verder zijn er dagboekbijdragen van de JongeHonden-teams Karian Weijers en Thijs Biersteker (Print) en Tim de Waard en Daan Samama (Film) die ons landsbelang gaan vertegenwoordigen tijdens de Young Lions Competitie.

Tot slot gaan de RW-mannen een dagje mediashoppen met tycoon Rupert Murdoch, hoofdgast op het festival. Tenminste, dat lijkt hen wel aardig. We gaan het zien van 15 tot en met 21 juni. Één ding: blijf onze site en nieuwsbrief de komende tijd zeker in de gaten houden voor al het harde nieuws en al de dirt en sleaze vanuit Cannes!

Lees ook Cannes 2008: de aftrap, met de eerste bijdrage van Rob Severein.

Media

Marketing

Economisch