Whello en Mediatic aan de slag voor ongewoon filmhuis Equs Film
Online marketingbureau Whello en PR-bureau Mediatic gaan aan de slag voor Equs Film, een ongewoon film- en videoproductiehuis dat korte films maakt en nieuw talent kansen biedt. De twee bureaus delen een focus op het creëren en distribueren van content met maatschappelijke impact.
Equs Film zet visuele verhalen in om maatschappelijke verbinding te bevorderen. "We zijn trots om met strategische online marketing een bijdrage te leveren aan een organisatie die nieuw filmtalent een podium biedt," zegt Serge de Sousa, co-founder van Whello. "Wij geloven dat marketing een drijvende kracht kan zijn voor positieve verandering, en we helpen graag bedrijven met een inspirerend verhaal hun merk en campagnes te versterken."
Boezemkring
Mediatic, specialist in contentmarketing en PR, richt zich op het vergroten van de bekendheid van Equs Film en haar projecten, waaronder Boezemkring. Dennis Mensink, oprichter van Mediatic, benadrukt het belang van maatschappelijke thema’s: "Equs Film sluit naadloos aan bij onze visie. We zijn blij dat we kunnen bijdragen aan een productiehuis dat verhalen vertelt die er echt toe doen."
In Boezemkring staat het thema zusterschap centraal. Oprichter en executive producer van Equs Film, Muriël Horst, benadrukt het belang van solidariteit onder vrouwen in een tijd waarin sociale media vaak voor verdeeldheid zorgen. "Vrouwen zouden elkaar moeten steunen in plaats van beoordelen. Met deze film willen we dat bewustzijn vergroten."
Maatschappelijke impact
Equs Film combineert commercieel succes met maatschappelijke impact. Als social enterprise produceert het zowel commerciële content zoals webseries en commercials, als korte films die nieuwe makers een kans geven en belangrijke verhalen vertellen. Een deel van de winst wordt herinvesteerd in deze korte films. Horst: "Wat mij aanspreekt in zowel Mediatic als Whello is hun betrokkenheid en flexibiliteit. Equs Film kan deze korte films maken mede dankzij partijen als Mediatic en Whello."