De Volskrant komt met merkcampagne 'Open je wereld'
Vandaag start de Volkskrant met de multimediale merkcampagne ‘Open je wereld’.
De campagne roept op om met een open blik naar de wereld en de mensen om ons heen te kijken en vraagt aandacht voor de werkwijze en uitgangspunten van de krant.
Pieter Klok, hoofdredacteur de Volkskrant: “De Volkskrant wil in de eerste plaats open en eerlijk zijn. Open van geest, open naar de wereld, open voor alle feiten en alle perspectieven, maar ook open over haar journalistieke werkwijze. De Volkskrant gelooft dat eerlijke kwaliteitsjournalistiek onmisbaar is voor een constructief maatschappelijk debat, een gezonde democratie, een sterke, verbonden samenleving en een boeiend persoonlijk leven. Deze overtuiging is sturend geweest voor ons manifest en de daaruit volgende campagne: ‘Open je wereld’.”
Over de campagne
De campagne loopt van 27 mei tot en met 16 juni 2024. De ingezette media zijn tv, radio, podcast pre-rolls, filmhuizen, print en online. De campagne is bijna volledig in-house bedacht en geproduceerd.
Credits
Strategie: Leo-Peter van Aerde (DPG Media)
Hoofd creatie: Robin Hoolwerf (DPG Media)
Campagnemanager: Chris Bakker (DPG Media)
Brandmanager: Loes Fels - Koster (DPG Media)
Productie: afdeling Entertainment van DPG Media
Producer: Cees Clous & Pascal Hielkema (DPG Media)
Regie: David van der Vegte (DPG Media)
DOP: Thijmen Doornik
RTV Producer: Hanneke Kampschreur
Creative team: Arthur Biedermann, Arno de Coninck, Orry Tielens, Frans Pootjes (DPG Media)
Motion Designer: HoyHym Ho
Geluidsstudio: Public Audio I Joep Meijburg
Edit & Postproduction: Philip Smeulers
Grading: Remi Lindenhovius
Muziek: Public Audio I Sebastiaan Roestenburg
Casting: East Indy