Honderdjarig bestaan Kinderpostzegels gevierd met herlancering
Kinderpostzegels bestaat 100 jaar en lanceert vandaag de campagne 'Samen geven we kinderen superkracht'.
Samen met Havas Lemz ontwikkelde Kinderpostzegels een campagne waarin de veerkracht van kinderen centraal staat.
Trampoline
Het beeld van een trampoline, in de vorm van een postzegel, komt in alle uitingen terug. Het symboliseert veerkracht en het vangnet waar de organisatie zich al 100 jaar voor inzet. 'Samen geven we kinderen superkracht' wil kinderen die het moeilijk hebben laten zien dat zij er niet alleen voor staan en aan Nederland vertellen dat Kinderpostzegels met hun steun grote positieve impact kan maken. Vanaf vandaag gaat de campagne van start met uitingen op TV, outdoor en online.
In Nederland hebben honderdduizenden kinderen te maken met grote zorgen, door armoede, eenzaamheid of problemen thuis. Die kinderen missen een vangnet in hun leven en een goede basis om veerkrachtig te kunnen zijn.
Sanne Penders, Hoofd Marketing Communicatie & Fondsenwerving bij Kinderpostzegels: "We hebben Havas Lemz gevraagd om een campagne te ontwikkelen die zichtbaar maakt wat veerkracht is en waarom het zo belangrijk is voor kinderen. Veerkracht is een superkracht in je hoofd en in je hart die helpt met moeilijke situaties om te gaan. Belangrijk was het vinden van de juiste balans tussen een mediagenieke campagne die de kracht van kinderen benadrukt, en de zwaarte van de problematiek waar sommige kinderen mee te maken hebben. Ik ben ongelofelijk trots op het resultaat. De campagne brengt de positieve kracht van kinderen prachtig in beeld en laat zien wat Kinderpostzegels doet: we zetten ons dagelijks in om de veerkracht van kinderen te versterken - en dat al honderd jaar."
Veerkracht in beeld gebracht
De TV-commercial, geproduceerd door Soda Films, begint met het vertellen van de noodzaak van het werk van Kinderpostzegels. De voice-over is ingesproken door Sarah Janneh, bekend van Klokhuis. Van bovenaf gefilmd, zien we dat kinderen opgevangen worden door een trampoline, een symbolisch vangnet. We zien hen opveren en letterlijk veerkrachtig worden. Als de camera uitzoomt is zichtbaar dat de trampoline de vorm van een postzegel heeft, een verwijzing naar de bekende kinderpostzegelactie. Het woord superkracht sluit aan bij de belevingswereld van kinderen. Voor de hele campagne is gekozen voor het beeld van de trampoline en de speelse kleuren paars en oranje. In alle uitingen is ook een feestelijk oranje lint te zien, dat de viering van 100 jaar Kinderpostzegels uitbeeldt.
Tim Claassen, Hoofd Strategie bij Havas Lemz: "Hoe benutten we dit jubileumjaar om Kinderpostzegels te herlanceren, als dé organisatie die de veerkracht van kinderen versterkt? Door te laten zien dat we samen kinderen Superkracht kunnen geven. Als je die innerlijke kracht aanboort geeft het energie en helpt het je weer even vrij voelen. De TV-commercial, met kinderen in de hoofdrol, laat zien wat Superkracht met kinderen doet en is de start van de campagne, die bestaat uit een reeks aan mooie acties en momenten waaraan iedereen kan meedoen om kinderen Superkracht te geven."
De komende drie weken zijn de uitingen te zien op TV, outdoor en online. In september, rond de landelijke kinderpostzegelactie, vindt de tweede fase van de mediacampagne plaats. Tijdens het jubileumjaar werkt Kinderpostzegels samen met partners als PostNL, Hallmark en Intertoys om de boodschap van deze langlopende campagne te versterken. Het hele jaar door zijn verschillende uitingen te zien in de campagnestijl.
Credits
Opdrachtgever: Kinderpostzegels
Reclamebureau: Havas Lemz
Productie: Soda Films
Fotografie: Tim Stet Foto
Contentcreatie: Let's Peak Creative Agency
Media-inkoop: Havas Play
PR: Coebergh Communicatie & PR