IFFR lanceert kleurrijke campagne voor 52ste editie

IFFR lanceert kleurrijke campagne voor 52ste editie

30-11-2022 (10:42) - Campagnes

Hubert Bals, Cinerama of dansende tijgers in de Doelen, dit alles is terug te vinden in onze nieuwe campagne ter lancering van de komende editie van IFFR in 2023. IFFR heeft dit jaar weer samen met Rens Muis van ontwerpstudio 75B visuals ontwikkeld voor de 52ste editie. 

De laatste twee edities van IFFR beperkten zich tot digitale presentaties en een kleine selectie live-evenementen. Met de visie van festivaldirecteur Vanja Kaludjercic als inspiratie heeft ontwerper Rens Muis een campagne gecreëerd die de terugkeer van IFFR naar Rotterdam symboliseert en viert. ''Eindelijk, na twee jaar van fysieke afwezigheid en online edities, kijken we uit naar een jaar waarin de filmtijgers de stad weer overnemen.''

Typische Rotterdamse vibe

Rens Muis: ''We wilden laten zien dat tijdens de vertoning van honderden films op vele bekende Rotterdamse locaties, de hele stad ondergedompeld wordt in een festivalsfeer. In de koude, schrale en lege winterdagen brengt het festival kleur in de straten en op de pleinen. Deze traditie maakt echt deel uit van de typische Rotterdamse vibe. Allerlei tekenstijlen door elkaar creëren een eenduidig beeld voor het festival. Het festival bestaat door de activiteiten en bijdragen van iedereen in de stad; van vrijwilliger tot snackkar, van DJ tot journalist, we dragen allemaal op onze eigen manier bij aan een festivalsfeer die alleen in Rotterdam te vinden is.'' Straatposters met beelden van de campagne zullen verschillende segmenten van de tijgerstad tonen. Bekende figuren uit de poster zullen te vinden zijn op de social media kanalen van IFFR. 

De trailer voor de 52ste editie van het IFFR is hier te bekijken.