Independer lanceert social campagne rond aanvullende verzekeringen

Independer lanceert social campagne rond aanvullende verzekeringen

30-12-2024 (08:00) - Campagnes

Social agency Monkeys & Bananas heeft samen met Independer de nieuwe social media-campagne “De Switch“ gelanceerd, gericht op het stimuleren van bewustwording rond keuzes bij aanvullende zorgverzekeringen.

Met creatieve short-formvideo's op TikTok wordt ingespeeld op de beslissingen die consumenten moeten maken over aanvullende verzekeringen voor het komende jaar. De luchtige video's sluiten perfect aan bij de jongere doelgroepen en brengen de mogelijke voordelen van aanvullende zorgverzekeringen op een speelse en concrete manier in beeld. De campagne loopt tot en met 31 december. 

 In de video's krijgt de kijker een blik in de toekomst van de hoofdpersoon, afhankelijk van de gemaakte keuze. Zo zien we een wintersporter die beter wél voor fysiotherapie als aanvulling had kunnen kiezen. Of iemand die gaat ‘daten’ die, zonder extra tandartsverzekering, glimlachend een ontbrekende tand laat zien. Met de switch naar ‘verzekering aan’ toont zij dezelfde lach, maar dan met een stralend, compleet gebit. 

Veelbelovende resultaten

De eerste resultaten zijn veelbelovend. De TikTok-video over de tandartsverzekering had een cost-per-view (CPV) van €0,048, terwijl de video over fysiotherapie een CPV van €0,060 behaalde. Ter vergelijking: de benchmark voor CPV (25%) ligt tussen €0,078 en €0,171. Deze cijfers tonen niet alleen goede prestaties, maar ook een efficiënte manier om de doelgroep te bereiken.