Kuidvat-campagne zet in op duurzaamheid

30-09-2022 (11:21) - Campagnes

Onder de noemer ‘Duurzamer, doe er je voordeel mee’ geeft Kruidvat het startsein voor de campagne die draait om duurzaamheid. In deze campagne helpt Kruidvat consumenten te kiezen voor duurzamere producten.

De voordeeldrogist laat zien dat duurzaamheid voor iedereen bereikbaar is. De campagne gaat komende maandag van start met onder meer een nieuwe commercial met het bekende personage ‘Lies’. Daarnaast stoppen Kruidvat en Trekpleister eveneens vanaf komende maandag met de verkoop van plastic wegwerptassen en introduceren de drogisterijketens een duurzamere shopper.

“Veel consumenten willen duurzamer leven, maar weten niet altijd waar ze moeten beginnen. In deze campagne laten we zien dat duurzamere keuzes niet altijd heel groot, ingewikkeld of duur hoeven te zijn. Vaak is het een kwestie van gewoon doen”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van A.S. Watson. “In de commercial zien we op de inmiddels bekende ‘Lies-wijze’ dat duurzaamheid dicht bij huis begint en dat iedereen een duurzamere keuze kan maken."

Klimaatneutrale luier

“Met onze campagne willen we duurzaamheid toegankelijk mogelijk maken. Zo bieden we een ruim aanbod producten die zijn samengesteld uit duurzamere ingrediënten of materialen”, vervolgt Smith. “Neem bijvoorbeeld onze Pure & Soft luiers, onze eerste klimaatneutrale luiers. Bij Kruidvat kun je terecht voor producten die je niet alleen helpen duurzamer te leven, maar óók heel betaalbaar zijn. Zodat iedereen met duurzaamheid zijn voordeel kan doen.”

Duurzamere shopper

Daarnaast roepen Kruidvat en Trekpleister hun klanten eveneens vanaf maandag aanstaande op om een eigen tas mee te nemen. Klanten die toch een tas willen hebben, kunnen een duurzamere tas kopen. Deze shopper wordt gemaakt van onder meer 90 procent gerecycled plastic. Een deel daarvan is ‘ocean waste’, plastic dat uit de zee is opgevist. De maatregel scheelt de drogisterijketens jaarlijks 15 miljoen plastic tasjes, oftewel twee vrachtwagens vol wegwerptassen.

Credits

De nieuwe campagne van Kruidvat is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat en is vanaf maandag live.

Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Annomann
Post-productie: Crabsalad
Geluid: Earforce
Media: Initiative en Greenhouse Group
Concept: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Offline edit: MRTN
PR: NewsLab
Social media: Blossom