Liliane fonds bewijst steun op maat in campagne ‘Zie de kracht in elk kind’

20-06-2023 (10:31) - Campagnes

Het Liliane Fonds lanceert de nieuwe campagne ‘Zie de kracht in elk kind’. Hierin zijn echte mensen uit Oeganda te zien die als kind geholpen zijn door het Liliane Fonds en dankzij deze hulp een goed leven hebben kunnen opbouwen.

De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Heldergroen en bevat onder meer een tv-commercial, online mini-docu, radiocommercials, fotografie en online middelen.

Niets verzonnen

Linda Daniëls, merk- en marketingcommunicatie specialist Liliane Fonds: “Het Liliane Fonds komt op voor de meest kwetsbare mensen op deze wereld: kinderen met een handicap op de meest kansarme plekken van de wereld. Wat wij doen is uniek in Nederland. Het bijzondere aan de campagne is dat het geen verzonnen verhalen zijn. Het zijn echte mensen die echt door het Liliane Fonds geholpen zijn. We zijn voor de opnamen naar Oeganda geweest om onder andere het verhaal van tandarts Justine te verfilmen. Het doel van onze nieuwe campagne is dat meer mensen te weten krijgen wat het Liliane Fonds doet en waar onze organisatie voor staat.”

"Vanuit kracht

Arthur Herpel, CEO Heldergroen: “Wij zijn gewoon erg trots op deze campagne. Het Liliane Fonds is een bijzondere organisatie die geweldige dingen doet. Waar vaak verdriet, pijn en zieligheid de boventoon voeren in fondsenwervende campagnes, hebben we in deze campagne juist vanuit kracht invulling gegeven aan de merkbelofte van het Liliane Fonds”. De nieuwe campagne ‘Zie de kracht in elk kind’ is vertaald naar een tv-commercial (30 sec.) en een mini-documentaire van twee minuten (voor TV, online en bioscoop). Daarnaast een radiocommercial, printuitingen en diverse online middelen.”