
Nieuwe Rabobank campagne speelt in op noodgedwongen woningdelers
Rabobank lanceert samen met Dentsu Creative Amsterdam een nieuwe landelijke campagne gericht op ‘starters die serieus toe zijn aan een eigen stek’. De campagne mikt op huisgenoten, thuiswoners en huurders die door de krapte op de woningmarkt steeds vaker in situaties terechtkomen die ze allang zijn ontgroeid. Rabobank laat hen weten dat er financieel vaak meer mogelijk is dan je denkt.
Dorkas Koenen, Hoofd Marketing Rabobank: "Bij Rabobank begrijpen we de uitdagingen waar starters mee te maken hebben. Met onze nieuwe campagne spelen we in op een relevant en actueel onderwerp: het noodgedwongen woningdelen vanwege de krapte op de huizenmarkt. We willen laten zien dat er, zelfs in deze krappe woningmarkt, bij Rabobank vaak meer mogelijk is dan men denkt."
‘Housegenoten’
In de commercial van de campagne wordt één van de vele situaties geschetst waar starters op de woningmarkt mee te maken hebben: luidruchtige huisfeestjes van huisgenoten. Het type ongemak waar veel starters op dit moment in vastzitten. In de andere campagnemiddelen speelt Rabobank hierop in door te laten zien dat er ook in deze krappe woningmarkt wel mogelijkheden zijn om de eerste stap richting een eigen woning te zetten.
Afgelopen oktober lanceerden Rabobank en Dentsu Creative tijdens Amsterdam Dance Event al het ‘Nachthypotheeknummer’, een nachtelijke WhatsAppdienst voor starters die klaar zijn voor een eigen huis'
Gratis Eerste-Huis-Gesprek
De propositie van de campagne is het gratis Eerste-Huis-Gesprek, waarbij starters samen met een financieel adviseur van Rabobank ontdekken wat er wél mogelijk is.. Door inzicht te geven in persoonlijke financiële situaties, mogelijke subsidies, en financieringsopties, helpt Rabobank de starters om hun woonwens toch mogelijk te maken. Om het voeren van dat gesprek nog laagdrempeliger te maken, organiseert Rabobank inloopavonden waarbij starters zonder afspraak binnen kunnen lopen bij een Rabobankvestiging bij hen in de buurt. Daar zitten adviseurs klaar om alle woonvragen te beantwoorden.
Uitrol en mediakanalen
De campagne, die loopt van midden maart tot eind april 2025, wordt grootschalig uitgerold via televisie, radio, online video, social media, bannering, lokale communicatie en outdoor advertising.
Deze starterscampagne bouwt voort op de vorig jaar geïntroduceerde merkstrategie: 'Onze bank', waarmee Rabobank inspeelt op wat er leeft in de maatschappij door te luisteren naar haar leden en klanten.