Philips en DEPT lanceren #bodypositivity campagne over lichaamshaar

Philips en DEPT lanceren #bodypositivity campagne over lichaamshaar

28-02-2023 (12:07) - Campagnes

Philips heeft een digital-first campagne voor lichaamshaar gelanceerd. Meer keuzevrijheid, vooral als het gaat om lichaamshaar en het eventueel verwijderen ervan. De creatieve campagne voor het Lumea IPL-apparaat van Philips, is ontwikkeld door een all-female team van DEPT.

In deze campagne spelen consumenten de hoofdrol en wordt iedereen aangemoedigd zich prettig te voelen in hun (natuurlijk behaarde) lichaam.

“Met deze campagne gemaakt door en voor vrouwen, stelt Philips een voorbeeld voor andere mainstreammerken,” stelt Minesh Parbat, creation lead beauty bij Philips. “Het team van DEPT luisterde naar consumenten en nam de complexe sociale relatie met lichaamshaar onder de loep. Door de persoonlijke verhalen van consumenten te combineren met de merkvideo, creëerden ze een positieve, relevante campagne met een groot bereik.”

De productcampagne reflecteert de realiteit door lichaamshaar op verschillende plekken te laten zien. Hiermee erkent het merk hoe lastig kan zijn om met het hebben van lichaamshaar – en het eventueel verwijderen ervan – om te gaan. Met in totaal meer dan 180 verschillende assents, die over heel Europa worden uitgerold, kan de campagne volledig worden aangepast aan de individuele behoeften van elke markt. Zo wordt lokaal de meest relevante boodschap op het juiste moment aan het juiste publiek overgebracht.

Rita Kucinskaite, senior creative bij DEPT: “We bleven bewust weg van het oude vrouwelijke stereotype van roze badkamers en glanzend gladde benen. In plaats daarvan hebben we vier echte Lumea-gebruikers gevraagd om zichzelf in hun eigen huis te filmen. Zo bepaalde niemand hun perspectief over lichaamshaar behalve zijzelf. Met deze campagne erkent Philips dat mensen lichaamshaar hebben en dat het eigen keuze is daar iets aan te doen. Mochten mensen ervoor kiezen om lichaamshaar te verwijderen, dan is dit het product om dat comfortabel en veilig te doen.”

Credits

DEPT®:
Account: Bart Sweere, Jessica Otero Ely, Ayaan Nour
Project managers: Nadine Werner, Kristian Tankina
Strategist: Maeve van Ettekoven,
Strategy Director: Martin Wong
Creatives: Rita Kucinskaite, Ana Rangel, Guylou Werner, Lisa Kapan, Danique de Bies,
Creative Director: João Inácio
Designers: Patricia Loman, Sander van Lit
(post)Producers: Veronique Beumer, Friso de Ronden, Marcel Ossendrijver

Philips:
Creation Lead: Minesh Prabat
Project Manager: Diana Kraa
Producer: Darden Longenecker

Production:
Production Company: Wenneker
Producer: Robin Mak
Executive producer: Robert Verbene
Directors: Mikki Sindhunata and Rocio Crudo
Illustration and Animation: Volstok
Lead Illustrator: Camille Chailloux 

Philips Lumea | TVC from DEPT® on Vimeo.