Reusachtige OREO-rollen gespot door heel Nederland
Voor het eerst in 100 jaar verandert OREO het recept van hun bekende koekjes. De vernieuwde versie bevat meer cacao, en dat nieuws brengt het merk groots met de campagne “Meer cacao, meer wauw”, ontwikkeld door SuperHeroes Amsterdam.
Een van de opvallendste onderdelen van de campagne is het gebruik van mixed reality. In video’s rolden, vlogen en vaarden gigantische OREO-verpakkingen door steden. Daarnaast doken deze mega-OREO’s ook in het echt op in verschillende steden in Nederland en België. Hier konden mensen een gratis sample proeven. Met in totaal 2,5 miljoen uitgedeelde koekjes was de actie een groot succes.
Om de vernieuwde receptuur te promoten, zette OREO ook in op TV, out-of-home-reclame en interactieve billboards. In Brussel bliezen treinen op een digitaal scherm de cacao visueel van de borden. Daarnaast werden trappen in stations en winkelcentra voorzien van opvallende bestickering om de boodschap verder te verspreiden.
"Deze opvallende campagne trekt ook de aandacht van niet-kopers, de doelgroep waar het meest te winnen valt maar die het moeilijkst te bereiken is met een productgerichte boodschap," zegt Craig Miles, creatief directeur SuperHeroes Amsterdam. "De nieuwe OREO is zó lekker, niemand kan er nu nog omheen."
"Kopers weten vaak niet dat de unieke smaak en kleur van OREO is gedreven door cacao. En in de nieuwe OREO zit juist nog meer cacao, wat deze nog lekkerder maakt," zegt Menqi Wen, Brand Manager OREO Benelux. "Deze boodschap wordt op een speelse manier tot leven gebracht in deze campagne en ook niet onbelangrijk - de consument krijgt ook de mogelijkheid om de nieuwe OREO gratis te proeven."