Things to make and Do en Popcorn Stories winnen pitch Mantelzorg Gemeente Den Haag

28-06-2022 (14:44) - Campagnes

Things to make and Do en Popcorn Stories gaan de komende periode de Mantelzorg campagne van de gemeente Den Haag vormgeven.
 
De afgelopen weken werd al afgetrapt met een campagne voor jonge mantelzorgers. In de betreffende gemeente wonen ongeveer 120.000 mantelzorgers waarvan een groot gedeelte bestaat uit jongeren. Zij zorgen voor iemand die heel dicht bij hen staat, een ouder, broer, zus, oma of opa. De campagne moet de jonge mantelzorger bewust maken van het feit dat zij er niet alleen voor staan en dat de gemeente ze daarbij helpt.
 

Six Word Stories

Lennaert van der Hoeven van studio Things To Make And Do: "Ons onderzoek begon met de vraag: wie zijn deze jonge mantelzorgers nou eigenlijk? In de onderzoeksfase kwamen we erachter dat de groep zeer divers is en dat iedereen zijn of haar zorg op een eigen manier invult. De verhalen van de mantelzorgers zijn vaak heftig, maar wat opvalt is de authenticiteit van de jongeren. Dit hebben wij in de campagne terug laten komen door middel van de six word stories. Six word stories zijn ooit bedacht door Hemingway waarin hij met 6 woorden een zeer pakkend verhaal neerzette. Wij hebben dit concept toegepast om een authentiek verhaal per jonge mantelzorger neer te zetten."
 

Omni Channel

Samen met Popcorn Stories en Things To Make And Do is een mediastrategie opgesteld om de lokale doelgroep te bereiken. Een combinatie van digital out of home en online campagne in de regio Den Haag. Na de campagne voor jonge mantelzorgers volgen later dit jaar nog andere campagnes om de awareness te verhogen rondom het onderwerp mantelzorgers.