RA*W en MediaMarkt lanceren pitch in sneltreinvaart tijdens treinrit naar Cannes
Om de creatieve industrie te overtuigen van het idee om het Cannes Lions festival met de trein te bezoeken, lanceren RA*W en MediaMarkt tijdens de treinrit een 'pitch in sneltreinvaart'.
Op 16 mei lanceerden We Are RA*W samen met partners WeFilm, AdGreen, Clear Music en Jonge Honden het initiatief ‘Stay Grounded’, waarmee zij de creatieve industrie oproepen om het jaarlijkse bezoek aan het Cannes Lions festival in juni per trein te brengen, in plaats van met het vliegtuig.
Creatieve reistijd
Zo bezoekt ook RA*W met haar ‘Summer Course’-groep het festival per trein. De groep bestaat uit 25 Nederlandse creatieven onder de 30 jaar. Tobias Vermeiren (bestuurslid bij RA*W & strateeg bij Dentsu Creative): ‘Ieder jaar reizen we af naar het Cannes Lions Festival met 25 jonge talenten uit onze industrie. De reis wordt normaal gekenmerkt door wachtrijen, douane-checks en vliegtuigmodus. Echter, het reizen met de trein geeft ons de uitzonderlijke kans om de reistijd om te zetten in creativiteit. Een unieke pitch waarin we gezamenlijk een briefing voor MediaMarkt gaan kraken’.
Let’s Go mentaliteit
Op Rotterdam Centraal stapt adverteerder MediaMarkt aan boord om de groep te briefen. Daarna heeft de groep tot eindhalte Cannes de tijd om het campagneconcept uit te werken. Onderweg zal MediaMarkt de concepten reviewen en van feedback voorzien. Daan Langstraat (Manager Brand & Campaign Benelux, MediaMarkt): ‘Toen RA*W mij benaderde voor dit unieke idee hoefde ik niet lang na te denken. Het sluit naadloos aan bij onze Let’s Go! mentaliteit. Ik kijk ernaar uit om de creatieve talenten op onze merkuitdaging te zien werken onderweg naar Cannes’.
De winnaar van de pitch zal in samenwerking met MediaMarkt en Wunderman Thompson de campagne ontwikkelen.