Eerste nominatie Coolest Dutch Brands 2021 gaat naar Crisp

21-01-2021 (16:11) - Cool Brands

De eerste nominatie bij Coolest Dutch Brands 2021 gaat naar de supermarkt-app Crisp. Het merk staat voor knettervers en betaalbaar eten. De service bezorgt landelijk zeven dagen per week boodschappen en het assortiment bestaat uit producten afkomstig van meer dan 650 boeren, kwekers en makers. FONK sprak met CEO Tom Peeters: ‘Duurzaamheid betekent verantwoord omgaan met de omgeving waar jouw bedrijf impact op heeft en dat zit vervlochten in wie wij zijn en wat we doen.’

Tom Peeters: ‘Onze missie is beter eten bereikbaar maken voor meer mensen. Dat komt voort uit een observatie én frustratie bij onszelf. We zien dat steeds meer mensen een behoefte hebben aan beter eten, maar het organiseren daarvan is moeilijk. Het is er wel, maar het is vooral ook veel werk. Die twee dingen brengen wij bij elkaar. Uiteindelijk hebben mensen liever eten van een plek die ze kennen, dichtbij, met oog voor de omgeving en vers. Het probleem dat dat lastig te vinden is, adresseren wij. Beter eten, lekker geregeld. Dat is wat we doen en het is die specifieke combinatie waarmee we ons onderscheiden.'
 

Stiekem trots

Wat is jullie grootste succes en waarom?
‘Als je kijkt naar Crisp vandaag kan ik honderd dingen noemen die beter moeten, maar ik ben ook tevreden en dankbaar. Klanten zijn mega enthousiast. Onze merkidentiteit hebben we niet zomaar bedacht, het is wie we zijn als mensen, hoe we ons opstellen naar buiten én intern. Dat de manier waarop we communiceren, beslissingen nemen en uitdagingen oppakken niet alleen ons drie (Michiel Roodenburg en Eric Klaassen zijn naast Peeters de andere twee founders, red.) blij maakt, maar honderdduizenden mensen, is gaaf en geeft een hoop energie. Stiekem ben ik daar heel trots op.’
 

Het hele interview lezen? Dat kan!

Lees in FONK magazine nº 303 het volledige interview met Tom Peeters van Crisp. Heb je geen abonnement op FONK magazine? Meld je hier aan en maak drie maanden gratis kennis met de digitale editie.
 

Over Coolest Dutch Brands

De redactie van FONK selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het jaar. De genomineerde merken voeren elk op hun eigen manier sustainability hoog in het vaandel. Ze zijn positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product of dienstverlening en weten door intelligente marketing aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Aan het eind van het jaar bepaalt de jury van 50 creatives en strategen welk merk zich Coolest Dutch Brand van het Jaar mag noemen. Eerdere winnaars: Naturalis, De Vegetarische Slager en VanMoof.
In de 2021-serie is Crisp als eerste genomineerd.


ConceptD is hoofdsponsor van Coolest Dutch Brands.
Partners Coolest Dutch Brands: Ruwer en MassiveMusic.