Kalverliefde als eerste genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2024
Janina van der Drift heeft een bijzondere missie met het merk Kalverliefde. Zij wil dat kalfjes opgroeien bij hun moeder want dat is nu eenmaal het beste voor alle zoogdieren. Om dat voor elkaar te boksen verkoopt ze de melk van die koeien voor een iets hogere prijs. ‘Mijn doel is meer vraag te creëren naar die melk zodat meer boeren kunnen omschakelen.’ Kalverliefde is de eerste nominatie bij Coolest Dutch Brands 2024.
Janina van der Drift: ‘Het bijzondere aan ons is dat de missie echt centraal staat. Als er een andere manier was geweest om kalfjes bij de koe te houden, dan was dat ook goed geweest. Maar ik denk dat het merk Kalverliefde echt nodig is om die transitie in werking te stellen. Het coole is dat de missie echt werkt: nu er meer vraag ontstaat is er ook echt een businessmodel en kunnen we meer boeren overtuigen om het kalfje bij de koe te houden. Het mooie is dat dit merk echt door mij is opgericht en we doen alles in overleg met de boeren zonder dat er een corporate bedrijf achter zit. Wij doen dus alles vanuit ons hart en gaan er echt voor.’
'We doen alles in overleg met de boeren zonder dat er een corporate bedrijf achter zit. Wij doen het vanuit ons hart en gaan er echt voor’
Kalverliefde is opgericht met een duidelijke missie: kalfjes bij hun eigen moeder laten opgroeien. Om melk te geven, zijn koeien elk jaar drachtig, maar de kalfjes worden meestal bij de koeien weggehaald. Daarom introduceerde Janina van der Drift het merk dat wat meer geld vraagt voor een liter melk dan de concurrentie. Dit jaar is Kalverliefde begonnen met tv- en radiospotjes, die een flinke bijdrage leveren aan de snelle omzetgroei.
Lees het hele verhaal in Fonk magzine 381
Lees het volledige interveiw met Janina van der Drift vandaag in Fonk magazine 381. Geen abonnement? Koop deze uitgave dan als losse uitgave in de webshop!
Over Coolest Dutch Brands
De redactie van Fonk Magazine selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, duurzaamheid hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product en/of dienstverlening en weten aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden.
Partners en sponsors Coolest Dutch Brands 2024: iO – Campus Amsterdam, Ruwer,MassiveMusic