DEPT achter nieuwe identiteit voor digitaal veilinghuis TBAuctions

DEPT achter nieuwe identiteit voor digitaal veilinghuis TBAuctions

26-02-2024 (11:32) - Design

TBAuctions, het grootste digitale veilinghuis van Europa voor de zakelijke markt, lanceert haar nieuwe merkidentiteit onder het motto ‘Alles heeft waarde’. Hiermee zet het bedrijf zich als koploper in de digitale veilingwereld in om de circulaire economie te faciliteren, neer. De nieuwe merkidentiteit is in samenwerking met digitaal marketingbureau DEPT gerealiseerd.

Door de merkidentiteit te vernieuwen, omarmt TBAuctions, en de merken die het bedrijf rijk is, een onderscheidende, authentieke stijl die aansluit bij de strategische richting van het bedrijf. Hierbij staat "TB" in TBAuctions voor TechBids Auctions. Het online veilingplatform wil digitale veilingen positioneren als de beste keuze voor het verhandelen van gebruikte bedrijfsmiddelen, waarbij technologie en biedingen van hoge kwaliteit centraal staan.

merkidentiteit met impact

Het versnellen van de circulaire economie vormt een belangrijk onderdeel van de nieuw gekozen positionering. Met een eigentijds kleurenpalet dat groen en aubergine  combineert, profileert TB Auctions zich als een merk dat zich volledig inzet voor duurzaamheid en een positieve ecologische impact. “Vijf jaar na het samengaan van Troostwijk Auctions en BVA Auctions, werd het tijd om het merk TBAuctions een eigen, authentiek gezicht te geven”, vertelt Sophia Kerkhof-Schneider, Chief Marketing Officer van TBAuctions. “De nieuwe kleuren belichamen niet alleen onze gezamenlijke toewijding aan de circulaire economie, maar weerspiegelen ook de industriële en technologische uitstraling waar TBAuctions voor staat.”

Digitaal veilen als beste optie om waarde te creëren

In de komende jaren streeft TBAuctions ernaar de eerste en meest vertrouwde keuze te worden voor ondernemers die gebruikte bedrijfsmiddelen willen kopen of verkopen en daarmee de levensduur en waarde van deze middelen te maximaliseren. “We willen van digitaal veilen de beste optie maken om waarde te creëren voor in- en verkopers van bedrijfsmiddelen”, aldus Kerkhof-Schneider. “Door de kracht van onze mensen, technologie en data te bundelen, zijn we in staat gemakkelijke en snelle inkoop naadloos met wereldwijde vraag te verbinden. Op deze manier bouwen we een winstgevend bedrijf op, belonen en ontwikkelen we onze mensen en verlengen we de levenscyclus van bedrijfsmiddelen om afval en uitstoot te verminderen.”

Spannend contrast tussen duurzaam en tech

Om de nieuwe merkidentiteit te realiseren, heeft het digitale veilinghuis het digitale marketingbureau DEPT ingeschakeld. “Het was een mooie uitdaging om tot een visuele identiteit te komen die de verbinding vormt tussen de meerdere ondernemingen dat TB Auctions sterk is”, zegt Manuel Di Tolve, Creative Director bij DEPT. “Een basisprincipe is duurzaamheid, wat symbolisch terugkomt in de kleurstelling. Daar tegenover staat Tech, gevisualiseerd met een technische en strakke typografie zodat er een spannend contrast ontstaat. De diagonaal dient als container die op meerdere manieren ingevuld kan worden, bijvoorbeeld door middel van beeld, iconografie of typografie. Dit zorgt voor een rijke, dynamische identiteit dat goed past bij het veelzijdige karakter van TB Auctions en haar ondernemingen.”