Achterdocht naar levensmiddelenindustrie groeit

22-06-2015 (07:22) - Economisch

Het vertrouwen in de levensmiddelenindustrie daalt in maar liefst 70 procent van 27 onderzochte landen. Tot de grootste dalers behoort Nederland – waar het vertrouwen van 65 procent naar 59 procent daalde. 
 
Edelman presenteerde de afgelopen week zijn wereldwijde 2015 Trust Barometer-resultaten voor de levensmiddelenindustrie. Uit die barometer blijkt verder dat de daling van het vertrouwen in deze sector wordt mogelijk veroorzaakt door het tempo waarop bedrijven en de industrie innovaties doorvoeren – 51 procent van de respondenten geeft aan dat dat tempo volgens hen te hoog ligt. 
 
In alle landen geniet de levensmiddelenindustrie, ondanks de daling, overigens aanzienlijk meer vertrouwen (62 procent) dan het bedrijfsleven (48 procent).
 
Tijdens de presentatie van de resultaten voor de levensmiddelenindustrie toonde Tish van Dyke, Global Head of Food bij Edelman, dat van de vijf onderzochte sub-sectoren – ‘Retailers’, ‘Manufacturers’, ‘Fast Food Restaurants’, ‘Agribusiness’ en ‘Farming and Fishery’ – ‘Farming and Fishery’ het hoogste vertrouwen (67 procent) geniet. ‘Fast Food Restaurants’ worden het minst vertrouwd (47 procent).
 

 


Bureaus

Media

Marketing