Beste resultaat ooit voor BMW Group Nederland

10-01-2016 (15:20) - Economisch

BMW Group Nederland bereikte in 2015 haar beste verkoopresultaat ooit. Zowel BMW en BMW i als MINI lieten recordaantallen registraties zien: in totaal 24.586 auto’s. Dat is een toename van 28,4 % ten opzichte van 2014.
 

BMW
BMW verkocht 19.706 auto’s, ofwel een groei van een indrukwekkende 30,7 % ten opzichte van 2014. Hiermee groeide BMW harder dan de markt (+16 %) én het premium segment (+27 %) waarin het merk opereert.
Over het gehele jaar verkocht BMW i 682 auto’s, een toename van 13,5 % ten opzichte van 2014. Hierdoor is de BMW i3 opgeschoven van de derde naar de tweede plek in de markt van elektrische auto’s. De BMW i8 sloot het jaar af met ruim 100 registraties.

MINI
MINI verkocht 4.880 auto’s, het hoogste verkoopcijfer sinds 2001 toen de nieuwe MINI op de markt verscheen. Ten opzichte van 2014 betekent dit een stijging van maar liefst 32,7 %. Dit is mede te danken aan de forse groei (+60 %, ruim 1.300 auto’s) in de zakelijke markt dankzij de MINI 5-deurs en de nieuwe MINI Clubman.
 


Bureaus

Media

Marketing