Shell meest invloedrijk op LinkedIn
19-06-2015 (07:26) - Economisch
LinkedIn heeft onderzocht welke bedrijven behoren tot de top 10 meest invloedrijke merken onder haar 364 miljoen leden wereldwijd. Shell behoudt zijn toppositie, maar er zijn ook nieuwkomers in de top 10.
In Nederland blinkt de financiële sector nog steeds uit in het ontwikkelen van engaging contentmarketing-strategieën, maar nieuwe namen betreden de top. De lijst is gebaseerd op LinkedIn’s Content Marketing Score, een score die bepaald wordt door het meten van de unieke engagement van een merk, gedeeld door de publieksgroep van het merk.
Net als vorig jaar houdt Shell vast aan de eerste plek van meest invloedrijke Nederlandse merken op LinkedIn. KLM neemt na vorig jaar een vierde, nu de tweede plaats in. De derde in de lijst is ABN AMRO, vorig jaar nummer acht in de lijst en daarmee ook de grootste stijger dit jaar.
Nieuw in de top 10 ten opzichte van vorig jaar zijn Booking.com, Pon Automotive, Heineken en Deloitte. Verdwenen uit de top 10 zijn Randstad, KPN en LeasePlan.