Stijging omzet fonQ
14-04-2016 (11:42) - Economisch
Webwarenhuis fonQ heeft in 2015 wederom een flinke groei doorgemaakt. De omzet steeg naar ruim 66 miljoen euro, wat een omzetgroei van 35 procent betekent. De omzetstijging is in lijn met het voorgaande jaar, waarin ook een groei van 35 procent werd behaald. Met een totaal van ruim 900.000 pakketjes is dit jaar zo'n 30 procent meer orders verstuurd dan het jaar ervoor.
geslaagde campagne
De landelijke tv-campagne 'Mooi gevonden op fonQ.nl', lijkt zijn vruchten af te werpen. Inmiddels ligt de naamsbekendheid van fonQ in Nederland op 65 procent, wat voor de campagne nog 22 procent was. Eind 2015 lanceerde het webwarenhuis MOOI magazine, een fysiek inspiratiemagazine voor wonen, koken en lifestyle dat vier keer per jaar verschijnt. Ook dit kan bijgedragen hebben aan de naamsbekendheid.
in de prijzen
Fonq won de Thuiswinkel Award 2016 in de categorie Wonen & Tuin en de ABN AMRO Webshop Award voor beste warenhuis. CEO Patrick Kerssemakers ziet hierin belangrijke signalen dat het merk fonQ sterker wordt en autoriteit claimt op het gebied van wonen, koken en lifestyle.
toekomst
Het komende jaar zal het jonge webwarenhuis zich blijven richten op groei in samenwerking met haar leveranciers en de organisatie verder uitbouwen. FonQ wil zich bijvoorbeeld richten op het vergroten van de omzet van zijn buitenlandse webshops.