Wereldwijde reclamebestedingen naar beneden bijgesteld

23-07-2015 (07:29) - Economisch

7.28 uur - Opmerkelijke cijfers over de wereldwijde reclamebestedingen: die zullen dit jaar met de huidige prijzen in acht genomen met 2,3 procent groeien, zo meldt Warc, een mondiaal actief marketing intelligence-service.
 
Toch was Warc afgelopen december nog een stuk optimistischer toen het een wereldwijde groei van maar liefst 4,8 procent voorspelde. Voor 2016 wordt op een groei van 4,5 procent gerekend.
 
Reden voor de verlaagde verwachting zijn mindere cijfers uit China en de VS en vooral Rusland dat last heeft van lage olieprijzen en steeds zuinigere consumenten. 

Internet zal volgens Warc het grootste reclamemedium zijn in 2016 met een enorme groei van 16.1 procent (dit jaar) en 12.9 procent (volgend jaar). Daarentegen ziet men bij tv een duidelijke krimp voor 2015, een kleine twee procent. Voor 2016 wordt wel weer een kleine groei verwacht. 


Bureaus

Media

Marketing