HU introduceert Social Media Strategiespel

17-06-2011 (09:21) - Marketing

Onderzoekers van het lectoraat Crossmedia Business van Hogeschool Utrecht hebben een Social Media bordspel ontworpen. Het spel is gebaseerd op een strategiemodel voor de inzet van media in communicatie, dat in het Crossmedialab is ontwikkeld. Door het spelen van Het Media Strategiespel is het voor adviseurs of communicatiestrategen eenvoudiger om beslissingen te nemen over de inzet van social media in de bedrijfsstrategie. Beslissingen die worden genomen, worden tijdens het spelen direct in combinatie gebracht met doelen, instrumenten, activiteiten en impact. In het spel gebeurt dit in de vorm van kwartetten maken die vervolgens de samenhang inzichtelijk maken.

Het bordspel wordt geïntroduceerd tijdens het event Creative Xcellerator, op 22 juni in Utrecht. Deze creatieve parade vormt de afsluiting van het gelijknamige programma dat de Hogeschool Utrecht (HU), Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) en de Taskforce Innovatie Regio Utrecht (TFI) gezamenlijk uitvoeren; voor en met de creatieve sector. Lector Crossmedia Business Harry van Vliet geeft in de workshops ‘Help! Mijn klant wil Social Media’, toelichting en uitleg over het spel. Binnen het programma Creative Xcellerator heeft de HU het programma CELL (Creative Experience Learning Labs) opgezet waarin met meer dan 100 verschillende bedrijven en organisaties is samengewerkt.

Tijdens het event zullen producten, diensten en onderzoeksresultaten gepresenteerd worden uit het CELL programma  op het gebied van crossmedia, innovatie, ondernemerschap en design. Zoals het Social Media Strategiespel en succesfactoren, de interactieve producten NOOT en Traces die creatieve sessies ondersteunen en de buurtwachtpreventie app Honderonde. De middag wordt feestelijk afgesloten met een netwerkborrel.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch