Albert Heijn wint radiocommercialverkiezing juli

29-08-2012 (08:21) - Marketing

De zomerhits van Albert Heijn op radio slaan aan bij de Nederlandse consument. De radiocommercial ‘Hmmm ijsjes!’ wint de radiocommercial van de maand verkiezing in juli.  Met deze nummer 1 positie is de commercial genomineerd voor de jaarlijkse RAB Radio Awards Publieksprijs 2012.

Albert Heijn’s zomerhits steken met kop en schouders boven de andere radiocommercials uit. De commercial ‘Ik neem er tien’ als onderdeel van de AH Zomerhits 2012 campagne, wordt een goede tweede met een minimaal verschil van slechts 0,1 procentpunt. Het verschil met de andere onderzochte radiocommercials is maar liefst 15 procentpunt en niet eerder was de voorkeur zo groot voor een overtuigende winnaar. Vooral vrouwen en de jonge doelgroep hadden een hoge waardering voor de commercials.

Wellicht dat Albert Heijn in deze verkiezing geprofiteerd heeft van het Visual Transfer effect door de uitzending van de televisiecommercials met dezelfde zomerhits waardoor er grote synergie ontstaat. Het gebruik van verbindende elementen in multimediacampagnes is sterk van invloed op het succes van deze campagnes. Als consumenten de muziek, de stem en/of een deel van de verhaallijn van een televisiecommercial horen op de radio, dan zien ze de opgeslagen beelden uit de televisiecommercial weer voor zich. 
Nummer drie in de commercial van de maandverkiezing in juli is Coca-Cola met de uiting “Summermeals” die ook in juni 2011 een derde plaats behaalde. 
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch