Baard steeds populairder bij mannen
21-06-2012 (00:00) - Marketing
De gestylede baard is in opkomst. Uit onderzoek van GfK Healthcare blijkt dat 32% van de Nederlanders van mening is dat het aantal mannen met baard het afgelopen jaar is toegenomen. Het dagelijks verzorgen van een baard wordt door zowel mannen (70%) als vrouwen (88%) erg belangrijk gevonden – vergelijkbaar met het poetsen van je tanden.
Gillette speelt in op deze trend met de introductie van de Gillette Fusion ProGlide Styler, hun eerste 3-in-1 scheersysteem op de Nederlandse markt. Hiermee kunnen mannen voortaan met één product hun gezichtshaar scheren, trimmen én accentueren. De Gillette Styler is vanaf 1 juli te verkrijgen en is ontwikkeld in samenwerking met Braun.
Trendwatchers zagen al dat de opkomende trend van mannen met baard, sik of snor zich voort zou zetten in de tweede helft van 2012. Volgens recent onderzoek van GfK Healthcare in opdracht van Gillette onder 700 Nederlanders blijkt dat ook in de ogen van het publiek de populariteit van gezichtsbeharing groeit.
64% vindt het laten staan van gezichtsbeharing een bewuste stijlkeuze. Vooral in de leeftijdscategorie 18-34 jaar wordt een baard (erg) stijlvol en modieus gevonden. Wel vindt 90% van de Nederlanders dat een baard goede verzorging nodig heeft. Verzorgt een man zijn baard niet, dan is dit, volgens 79% van de bevolking, net zo erg als het niet poetsen van je tanden.