Bedrijven op zoek naar social mediastudenten
05-08-2011 (09:24) - Marketing
De afgelopen twee jaar is het aanbod van social media stages in Nederland explosief gegroeid. Was er in 2009 nog geen enkele organisatie op zoek naar een student met deze specifieke mediakennis, inmiddels is maar liefst 1 op de 25 online aangeboden stages een social media stage. Dit blijkt uit cijfers van stagesite NationaleStagebank.nl
Opvallend veel werkgevers zijn momenteel op zoek naar een stagiair die zich bezighoudt met zaken als Twitter, Facebook, blogs, fora en andere social media. Mark Borgman van NationaleStagebank.nl: ‘De enorme groei in het aanbod van social media stages is heel begrijpelijk. Bedrijven realiseren zich dat ze ‘iets moeten’ met social media, maar hebben deze kennis vaak nog niet in huis. Studenten houden zich veel bezig met social media en zijn er vaak handiger mee dan de meeste werknemers. Daarnaast zijn de budgetten voor dit onderdeel vaak nog niet erg groot. Een stagiair aannemen die dit op zich neemt, is dan een geschikte oplossing.’
Momenteel staan er bijna 4000 stages op Nationalestagebank.nl. ‘Nu het nieuwe studiejaar weer bijna begint, gaan veel studenten massaal op zoek naar een geschikte stage. Uit een analyse van onze stagedatabase blijkt dat studenten marketing en communicatie de meeste kans hebben op het vinden van een goede stageplek. In Nederland staan er voor deze functiegroep namelijk de meeste stages uit.’ Ook in de functiegroep ICT, Detailhandel, Toerisme en Medisch/verzorgend hebben studenten een goede kans op het vinden van een stage.