Bol.com gaat tweedehands
20-05-2010 (09:53) - Marketing
Mediawinkel bol.com biedt vanaf vandaag ook tweedehands muziek, films en games aan. Het tweedehands aanbod van zowel particulieren als professionele aanbieders wordt volledig geïntegreerd in de winkel. Consumenten krijgen hiermee toegang tot het grootste aanbod mediaproducten van Nederland, tegen de laagste prijzen.
In april 2007 stapte bol.com in de markt van tweedehands boekverkopen. Het bleek een doorslaand succes. Ruim 200.000 particulieren en professionele verkopers bieden intussen ruim twee miljoen tweedehands boeken aan via het platform. Sinds de start zijn er ruim 2,5 miljoen boeken van eigenaar gewisseld en zag de winkel het aanbod in titels verviervoudigen.
Bol.com denkt met de introductie van tweedehands muziek, films en games de markt flink op te schudden. Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: ‘Tot vandaag was de online tweedehands markt voor deze artikelen beperkt tot advertentiesites en persoonlijke netwerken. Bol.com maakt tweedehands nu een onderdeel van de winkel en zorgt voor productinformatie, een goede zoekfunctionaliteit, betalingsgemak en een enorm bereik.’
Net als bij boeken verwacht bol.com een enorme groei in het assortiment. Veel films, muziek en games die niet meer nieuw verkrijgbaar zijn, zullen weer tweedehands worden aangeboden. Bij games verwacht bol.com daarnaast een groot prijsvoordeel te kunnen bieden ten opzichte van nieuwe artikelen. Schaeffer: ‘Een nieuwe game kost al snel tussen de 50 en 60 euro. Na uitspelen is dat spel nog net zo nieuw en levert het naar verwachting tweedehands nog zeker 30 euro op. Hierdoor gamen zowel de koper als de verkoper voor de helft van het geld.’