Bol.com-klant krijgt meer keuze
05-07-2012 (08:39) - Marketing
Bol.com wil winkelen in Nederland veranderen door ondernemers, verenigingen en winkeliers met én zonder webwinkel de mogelijkheid te geven online te verkopen via de grootse webwinkel van Nederland. Via bol.com kunnen zij zelfstandig en gemakkelijk hun assortiment beschikbaar stellen aan 3,5 miljoen klanten. De klanten van bol.com krijgen dankzij de integratie van het aanbod van verschillende winkels meer keuze in assortiment, beschikbaarheid, service en prijs.
Door nu iedereen de mogelijkheid te geven om artikelen via bol.com te verkopen, gaat de winkel het Nederlandse winkellandschap voorgoed veranderen. ‘Deze verandering stelt ons in de gelegenheid om het assortiment voor klanten snel te verdiepen’, aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com. De winkel wil klanten altijd maximale keuze bieden. Dat geldt voor de omvang van het assortiment in alle speciaalzaken, maar ook voor prijs, beschikbaarheid en snelheid van levering. Vanaf nu kunnen klanten ook het assortiment van bijvoorbeeld specialistische webwinkels vinden dat eerder niet bij bol.com te koop was.
Ook artikelen die al wel bij bol.com te koop zijn, worden via andere verkopers geïntegreerd in de winkel. ‘Zo geven we de klant toegang tot de prijzen en beschikbaarheid van andere aanbieders, maar wel binnen de vertrouwde winkelomgeving van bol.com.’ Al binnen enkele maanden verwacht de winkel dat door andere verkopers 25.000 artikelen aan het assortiment worden toegevoegd.