BVA groeit ondanks crisis

19-04-2010 (09:46) - Marketing

BVA organiseert dit najaar een rondetafelsessie met alle stakeholders om te komen tot richtlijnen voor verantwoord communiceren. Dat maakte BVA voorzitter Jan Driessen bekend aan de aanwezige leden tijdens de Algemene Ledenvergadering van BVA in de Amsterdam ArenA.

Uit onderzoek in het kader van het 90-jarig jubileum van BVA blijkt dat consumenten een heel andere betekenis geven aan verantwoord communiceren dan adverteerders. Ook binnen de communicatiebranche zelf heerst weinig consensus over de definitie en het speelveld van verantwoord communiceren. Daarom vindt BVA het belangrijk om alle stakeholders bijeen te brengen, zoals adverteerders, branche- en belangenorganisaties, bureaus, exploitanten en politici. De rondetafelsessie moet leiden tot richtlijnen, waaraan de partijen hun communicatie kunnen boekstaven. Tijdens de middagsessie aansluitend op de ledenvergadering met als titel ‘De toekomst van verantwoord communiceren’ werd al een voorzet gedaan. Aan de hand van cases van Bavaria, BMW en PepsiCo discussieerden de BVA leden over de betekenis en het speelveld van verantwoord communiceren.

Tijdens de ledenvergadering had BVA directeur Helen Faasse positief nieuws over de ledenaanwas: ‘Het BVA lidmaatschap blijkt voor steeds meer adverteerders een vanzelfsprekendheid. Juist in deze economisch lastige tijden ziet een groeiend aantal adverteerders de toegevoegde waarde van BVA.’ Dit jaar hebben zich vijf nieuwe leden gecommitteerd: Independer, Bavaria Philips, Univé-VGZ-IZA-Trias en Nestlé. In 2009 kwamen er zes nieuwe leden bij: Transavia, Terra Travel, Sparta, InBev, E.ON en Ditzo. Behouden zijn Nationale Postcode Loterij, Mercedes-Benz en BMW in 2009 en dit jaar De Lotto. BVA telt nu circa 160 leden en vertegenwoordigd hiermee 3 miljard van de ruim 5 miljard euro mediabestedingen in Nederland.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch