CEO doet weinig met social media
29-04-2011 (09:37) - Marketing
Uit onderzoek van MarketingMonday blijkt dat de gemiddelde CEO in zeer beperkte mate gebruik maakt van social media. Slechts 28 procent van de Nederlandse CEO’s van aan de AEX en AMX genoteerde bedrijven, heeft een account op een van de onderzochte platformen. LinkedIn is het populairste platform onder CEO’s met een gebruik van 26 procent. De overige onderzochte platformen (Facebook 6 procent, Hyves 1 procent en Twitter 1 procent) worden nauwelijks ingezet door de top van het Nederlandse bedrijfsleven.
Opvallende resultaten. Zeker als we ze vergelijken met recent onderzoek door Forrester, waaruit blijkt dat maar liefst 79% van de Nederlanders bij een of meerdere social media platformen is aangesloten. MarketingMonday onderzocht in februari van dit jaar, in welke mate CEO’s van grote Nederlandse bedrijven profiteren van de voordelen die social media voor directies te bieden hebben. Deze resultaten zijn vervolgens vergeleken met het gebruik van social media door Amerikaanse CEO’s. In Nederland werden de CEO’s en CFO’s van de aan AEX en AMX genoteerde bedrijven onder de loep genomen. In de Verenigde Staten werd gekeken naar de CEO’s van de Fortune 100 en van de 100 snelst groeiende bedrijven volgens CNNMoney.com.